به گزارش ایرنا، شهید محمد بازماندگان قشمی یکم آذر سال 42 در شهرستان قشم به دنیا آمد، یادگار علی و شهری تا اول راهنمایی تحصیل کرد.
وی شغل صیادی را برای امرار معاش خانواده انتخاب کرد و از دل دریا روزی و برکت بر سرسفره می آورد.
او دریادلی بود که نمی توانست شاهد دیدن پیکرهای به خون آغشته برادران و رزمندگان دفاع مقدس در این شهر باشد، دل به دریا زود و با نام نویسی در بسیج راهی جبهه های جنگ شد.
این شهید درحالی که 19 ساله بود براثر اصابت ترکش در جزیره ام الرصاص عراق به شهادت رسید.
پیکر این شهید در گلزار شهیدای جزیره قشم قرار دارد.
شهید محمد بازماندگان قشمی نیز همچون سایر شهدا وصیت نامه خود را با آیه 169 سوره آل عمران آغاز کرده و در بخشی از وصیت نامه اش آورده است: اکنون که این وصیت نامه را می نویسم همچون دفعه قبل خودم را لایق کشته شدن در این راه نمی بینم هنوز خیلی تا انسانیت و مومن واقعی شدن فاصله دارم.
وی ادامه داده است: از خداوند می خواهم اگر عمر من در جهت مسلمان واقعی شدن به کار نمی آید و کمکی به اسلام نمی کند هرچه زودتر جانم را بگیرد و به خدا پناه می برم از عذاب آخرت و از روز حساب.
این شهید جزیره قشم افزوده است: اگر من در راه حق کشته شدم از دوستان واقعی و دلسوزان به اسلام و همگی عزیران تقاضا دارم در حق من دعا کنند از پدر و مادرم انتظار دارم از این امتحان رو سفید آیند؛ چون می دانم که خداوند متعال از پدران و مادران و نزدیکان در این جدایی ها انتظار شکیبانی دارد و شاید این بزرگترین امتحان در مورد شما باشد.
شهید محمد بازماندگان قشمی بیان داشته است: همه ما روزی آب گندیده ای بیش نبودیم و سرانجام ما نیز خاک شدن است چرا این جان را به جای اینکه رفته رفته به نابودی رسد و این تن را قبل از اینکه بپوسد با خدا معامله نکنیم.
وی در ادامه وصیت نامه اش انتظار خود از مردم را شناخت اسلام و روحانیت دانسته است و اظهار امیدواری کرده اسلام از ایران به جهان صادر شود.
این شهید دوران دفاع مقدس قشم در پایان وصیت نامه اش آورده است: از مال دنیا هرچه دارم یک سوم آن رابرای کمک به حزب جمهوری اسلامی و جنگ زدگان بدهید.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.