به گزارش ایرنا محمد علی اخوان بهابادی روز چهارشنبه در نشست خبری در بندرعباس اظهار داشت: شورای عالی اداری در سال 96 مصوبه ای گذراند که به موجب آن اداره های دولتی اجازه داشتن مرکز آموزشی علمی کاربردی ندارند و این مصوبه به امضای رییس جمهوری رسیده است.
وی ادامه داد: با این مصوبه غافلگیر کننده 380 مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور از پذیرش دانشجو محروم شده و تا تیر 98 باید تعطیل شده و واگذار شوند که امکان واگذاری برخی از اینها وجود ندارد.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: این در حالی است که سال 94 تعداد مرکزهای علمی کاربردی به یک هزار و 170 مرکز رسیده و این دانشگاه برای ساماندهی آنها سیاست انقباضی را از سال 95 آغاز کرده بود.
اخوان بهابادی اشاره کرد: این سیاست تعداد مرکزهای علمی کاربردی کشور 230 مورد کاهش داده و از یک هزارو 170 به 940 مرکز
رسانده بود.
وی اضافه کرد: مصوبه غافلگیر کننده و بدون کار کارشناسی شورای عالی اداری باعث شد 380 مرکز از بهمن سال 96 اجازه پذیرش دانشجو نداشته و تنها 560 مرکز مجاز به پذیرش دانشجو باشند.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ابراز داشت: پرداختن به موارد آموزشی در حوزه اختیارهای شورای عالی انقلاب فرهنگی است ولی مصوبه شورای عالی اداری به دلیل داشتن امضا رییس جمهوری باید اجرایی شود.
اخوان بهابادی بیان داشت: استدلال شورای عالی اداری برای این مصوبه داشتن بار مالی این مرکزهای این دانشگاه بود در صورتی که مراکز علمی کاربردی بار مالی برای دولت ندارند و دانشجو شهریه خود را می پردازد.
وی تصریح کرد: با تعطیل شدن این 380 مرکز علمی کاربردی اداره های دولتی در حدود 4 هزار کارمند آنها بلاتکلیف می شوند لذا
با توجه به مصوبه یاد شده این دانشگاه سیاست راه اندازی مرکزهای جدید را در دستور کار خود قرار داده است.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.