مجتبی حیدری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سرانه فضای استاندارد کتابخانه در کشور به ازای هر 100 نفر 2 مترمربع است درحالی که این فضا در خمین 98 سانتی متر است.
اظهارکرد: خمین دارای 6 باب کتابخانه عمومی با زیربنای مفید 2 هزار مترمربع است که 2 باب از آن ها در شهرخمین، یک باب در شهرقورچی باشی و سه باب دیگر در روستاهای شهابیه، دهنو و رباط مراد دائر است.
وی ادامه داد: چهار هزار و 500 نفر در خمین عضو فعال کتابخانه‌ها هستند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمین بیان کرد: 25 ایستگاه مطالعاتی در ادارات و نهادهای دولتی و اماکن عمومی خمین مستقر هستند که با استقبال خوب مردم درگسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مواجه است.
وی گفت: بیش از 110 هزار نسخه در کتابخانه‌های عمومی خمین موجود هست که در سال جاری بیش از سه هزار نسخه کتاب جدید به کتابخانه های عمومی این شهرستان اضافه شده است.
حیدری با اشاره به سنت پسندیده اهدای کتاب، افزود: اهدای کتاب توسط اقشار مختلف مردمی در خمین جایگاه خوبی دارد و کمبود برخی از کتاب ها را در کتابخانه‌ها جبران می کند.
وی گفت: اهدای کتاب‌های کمک درسی توسط دانش آموزان بعد از پذیرش در دانشگاه با توجه به این که این منابع در کتابخانه کم است تا حدودی کمبود را جبران می کند.
حیدری افزود: در کتابخانه های عمومی خمین کمبود کتاب، بیشتر در حوزه ادبیات داستانی به ویژه رمان، کتاب‌های ادبیات مقاومت و دفاع مقدس و کتاب های کمک درسی است.
وی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی جمعیت در شهرک ها و مناطق حاشیه‌ای و دسترسی نداشتن آسان به کتابخانه های موجود نیاز به احداث کتابخانه در این نقاط است.
حیدری بیان کرد: این شهر نیاز به 2 کتابخانه دیگر دارد که جوابگوی نیاز مطالعاتی مردم در سطح کیفی باشد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خمین با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده، ماندگار است و هیچ میراثی سودمندتر و با ارزش‌تر از کتاب نیست چرا که کتاب مایه آرامش روحی انسان است و آفت جهل را از بین می‌برد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.