محمدعلی چراغی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد خرید اینترنتی شامل 59 هزار و 249 مرسوله وارده و 2 هزار و 700 مرسوله صادره است.
وی اظهار کرد: 33 فروشگاه اینترنتی در استان مرکزی فعال است که 19 فروشگاه اینترنتی طرف قرارداد با پست استان در قالب سرویس بازار الکترونیکی و 14 فروشگاه اینترنتی نیز به صورت کشوری قرارداد بسته اند.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: 55 میلیارد و 661 میلیون و 991 هزار ریال ارزش کالا و خدمات وارده و یک میلیارد و 735 میلیون و 580 هزار ریال ارزش کالاهای ارسال شده از استان در سال جاری است.
چراغی افزود: 2 هزار و 700 مرسوله شامل گیاهان دارویی، نرم افزار رایانه و صنایع دستی از جمله کالاهایی هستند که درسرویس خرید و فروش اینترنتی توسط پست به استان های تهران، خوزستان، کرمانشاه ، اصفهان و سایر استان ها صادر شده است.
وی اظهار کرد: 59 هزار و 249 فقره کالا و خدمات شامل لوازم جانبی گوشی تلفن همراه و رایانه، لوازم آشپزخانه و لوازم بهداشتی آرایشی در سال جاری از سایر استان ها به استان مرکزی وارد شده است.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: ارزش ریالی مرسولات صادر شده خرید اینترنتی از استان در سال جاری یک میلیارد و 735 میلیون و 579 هزار ریال است.
چراغی، سهولت کار، حذف واسطه ها، کاهش هزینه، صرفه جویی دروقت و کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد را از جمله مزایای خرید اینترنتی عنوان کرد.
وی، شمار فروشگاه های خرید و فروش اینترنتی که در قالب سرویس بازار الکترونیک است را 19 فروشگاه عنوان کرد.
چراغی افزود: شرکت پست اقلام خریداری شده شهروندان از فروشگاه های اینترنتی را به مشتریان تحویل می دهد.
مدیرکل پست استان مرکزی گفت: این اداره کل آماده عقد قرارداد با شرکت ها و فروشندگان برای ارسال مرسولات مورد نظر در قالب سرویس خرید و فروش اینترنتی است.
اداره کل پست استان مرکزی در قالب 12 شهرستان 343 واحد پستی، 20 دفتر دولتی، 92 دفتر پیشخوان، 203 دفتر روستایی و بیش از 82 خط مبادله پستی به مردم خدمات ارایه می کند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.