به گزارش ایرنا، این دانش آموزان که در پایه دوم دبیرستان در آموزشگاه های اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک تحصیل می کنند از سوی حوزه شهید فهمیده 2 این شهر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام و به مدت سه روز علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی هویزه، دهلاویه، محل عملیات والفجر هشت و اروند کنار به آموزش مهارت های درس آمادگی و دفاعی خود می پردازند.
این کاروان در قالب 6 دستگاه اتوبوس در مناطق عملیاتی حضور می یابند و یک روحانی و 2 راوی پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس نیز اعضای آنان را در این اردوی معنوی همراهی می کنند.
فرمانده سپاه ناحیه اراک در آیین بدرقه این دانش آموزان در گفت و گو با ایرنا، گفت: پنج هزار دانش آموز اراکی تا پایان سال تحصیلی جاری به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می شوند.
پاسدار محمدرضا رضایی با بیان اینکه این فرآیند تا پایان اسفندماه ادامه دارد، بیان کرد: این دانش آموزان در 2 مرحله قبل و بعد از امتحانات دوره اول سال تحصیلی جدید به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: هر کاروان راهیان نور دانش آموزی متشکل از 240 تا 270 دانش آموز است که با 6 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام و یک روحانی و یک راوی دفاع مقدس نیز در هر اتوبوس دانش آموزان را در این سفر معنوی همراهی می کنند.
وی گفت: توزیع بسته های فرهنگی، اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن و ادعیه و خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس مهمترین برنامه های جنبی اردوهای راهیان نور دانش آموزی شهرستان اراک است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک اظهار کرد: مهمترین هدف راهیان نور دانش آموزی اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تقویت روحیه دشمن شناسی در نسل جوان است که تا کنون موفقیت های چشمگیری در این خصوص بدست آمده است.
سال گذشته بیش از 15 هزار دانش آموز از نقاط مختلف استان مرکزی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.