سعید فائض پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: چادر مسافرتی، پوشاک گرم، آب معدنی، انواع شوینده ها، مواد غذایی فاسد نشدنی از قبیل انواع کنسروها و حبوبات، پتو، موکت، پیک نیک و چراغ والور مهمترین کالاهای ارسال شده از سوی روستائیان استان مرکزی به مناطق زلزله زده است.
وی ادامه داد: کمک های مردمی روستائیان استان مرکزی از سوی دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی جمع آوری و به مناطق زلزله زده ارسال می شود و تمامی هزینه جمع آوری و بارگیری محموله ها با مشارکت مردمی تامین شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی بیان کرد: 10 نفر از دهیاران این استان نیز به صورت داوطلب با خودروهای سنگین دهیاری ها به مناطق زلزله زده عزیمت کرده و در راستای توزیع مواد غذایی و جمع آوری پسماندهای روستایی فعالیت می کنند.
وی گفت: جمع آوری کمک های مردمی در روستاهای استان مرکزی همچنان ادامه دارد و در برخی از روستاها در کمتر از یک روز یک محموله کالا بارگیری و به مناطق زلزله زده ارسال می شود.
فائض پور بیان کرد: مهندسان کارآزموده از مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استان مرکزی نیز در مناطق روستایی زلزله زده مستقر شده و به مردم زلزله زده خدمات ارائه می کنند.
وی افزود: با توجه به کاهش دمای هوا در مناطق زلزله زده نیاز به پتو، چادر و لباس گرم بیشتر از دیگر اقلام احساس می شود و انتظار می رود کمک های مردمی بیشتر در راستای تهیه این اقلام برنامه ریزی شود.
752 روستا از یک هزار و 210 روستای دارای سکنه در استان مرکزی دارای دهیاری بوده و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی برخوردارند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.