عابد حقدادی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی توسعه ورزش و فعالیت های اجتماعی بانوان استان مرکزی در اراک، افزود: استاندارد ملی سرانه فضاهای ورزشی یک متر مربع است که این شاخص در استان مرکزی 86 صدم مترمربع است.
وی بیان کرد: ورزش نقش موثری در ارتقای سلامت و نشاط جامعه دارد و این مهم باید روز به روز در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به ورزش و جوانان دارد و فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه جوانان در این استان از 12 تشکل نیمه فعال به 45 تشکل فعال در دولت یازدهم رسیده است.
حقدادی اظهار کرد: اهمیت ورزش برای بانوان به عنوان نیمی از جمعیت بالا است و این قشر باید بخشی از ساعات روزانه خود را به ورزش کردن اختصاص دهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مراکز ماساژ درمانی گفت: دستگاه های قضایی و انتظامی باید نظارت ویژه بر این مراکز داشته باشند و با مراکز بدون مجوز برخوردهای قانونی کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: مراکز ماساژ درمانی تحت نظارت هیات پزشکی و ورزشی این استان حرکات اصلاحی و درمانی انجام می دهند و فعالیت ها به صورت ویژه رصد می شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: ورزش باید به عنوان یک ضرورت در سبد برنامه روزانه خانوار و زنان وارد شود.
زهرا فرجی افزود: نگاه به ورزش در مدارس نیازمند تغییر است و اهمیت این مهم مانند سایر دروس دیده شود.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی وظیفه دارند از توسعه ورزش در زمینه ها و بخش های مختلف حمایت کنند.
رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این نشست گفت: 20 هزار و 58 بانوی این استان به صورت سازمان یافته در 37 رشته ورزشی فعالیت دارند که از این تعداد 567 نفر زنان روستایی هستند.
مهین علی بخشی افزود: پنج هزار و 734 مربی و 2 هزار و 630 داور زن نیز در استان مرکزی در عرصه های مختلف ورزشی فعالیت دارند.
وی بیان کرد: بانوان استان مرکزی در نیمه اول امسال موفق به کسب 41 عنوان مسابقات قهرمان کشوری و یک مدال طلا و 2 مدال نقره مسابقات بین المللی شده اند.
رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: در این مدت 33 نفر از بانوان این استان به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت شده اند که از این تعداد 11 نفر به عضویت تیم ملی درآمده اند.
علی بخشی عنوان کرد: در نیمه نخست امسال 16 میزبانی مسابقات بانوان کشورتوسط استان مرکزی بوده 10 میزبانی دیگر تا پایان سال در دست پیگیری است.
در این نشست بانوان مشاور دستگاه های مختلف اجرایی استان مرکزی مسائل و مشکلات ورزش بانوان در حوزه های کاری خود را مطرح کردند.
از 26 تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربیت بدنی نامگذاری شده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.