غلامرضا ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 250 هزار تن گندم امسال با قیمت تضمینی هر کیلوگرم 13 هزار ریال از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد.
وی ادامه داد: تا کنون یک هزار و 700 میلیارد ریال از سه هزار و 240 میلیارد ریال طلب گندمکاران استان مرکزی پرداخت شده است و پیش بینی می شود 2 تا سه هفته آینده بقیه طلب کشاورزان پرداخت شود.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با یادآوری عرضه گندم در بورس کالاهای کشاورزی به صورت آزمایشی در چهار استان مرکزی، زنجان، خراسان شمالی و اردبیل در سال جاری، گفت: سه هزار تن از گندم کشاورزان این استان با قیمت 9 هزار و 30 ریال در بورس کالاهای کشاورزی عرضه و پول آن به گندمکاران پرداخت شد.
ملکی ادامه داد: رقم مابه تفاوت قیمت بورس کالاهای کشاورزی تا قیمت تضمینی این محصول توسط دولت تامین و به کشاورزان پرداخت می شود.
وی خاطر نشان کرد: افزایش رقابت در بین کشاورزان برای تولید کمی و کیفی محصول گندم، بالا بردن قدرت انتخاب برای خریداران و تهیه گندم مورد نیاز خود از نقاط مختلف کشور، افزایش شفافیت و سلامت در خرید گندم، کمک به تامین اعتبار و پرداخت سریعتر مطالبات کشاورزان از جمله اهداف و مزیت های عرضه این محصول در بورس کالاهای کشاورزی است.
استان مرکزی دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.