به گزارش ایرنا، سیدعلی آقا زاده روز چهارشنبه در آیین معارفه استاندار مرکزی با حضور وزیر کشور در اراک افزود: مشی مدیریت ارشد استان در دوره جدید اعتدالی است چرا که اعتدال کلید حل اختلافات و باروری ظرفیت ها، حل مشکلات، انسجام بخشی، خلاقیت محوری و پیشبرد امور است.
وی ادامه داد: نیاز است همه مسئولان، مردم و گروه های سیاسیی با توجه به شرایط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در سایه اتحاد گفتمان موثری را برای توسعه و پیشرفت استان و ایران اسلامی ترسیم کنند تا آهنگ آبادی و توسعه این خطه آنگونه که مردم است رقم بخورد.
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: مدیریت ارشد استان در دور جدید تلاش برای افزایش وحدت و همدلی در استان را در دستور کار خود دارد زیرا تجربه همواره ثابت کرده است تکیه بر مشارکت و پیوست های اجتماعی، فکری و معنوی پیشبرنده امور و گره گشای مشکلات است بنابراین تمامی طیف ها با تفکر و ویژگی های خود از توسعه استان سهم دارند و از حضور اثربخشی آنان در امور استقبال می شود.
آقازاده، باروری شاخصه های سرمایه اجتماعی و برخورداری حداکثری از توان مردم، سمن ها و مسئولان استان مرکزی را برای ایجاد امنیت و توسعه پایدار در استان ضروری دانست و افزود: مجموعه مدیریت ارشد استان در این دوره می کوشد با بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت های سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه های قضایی و امنیتی و مردم در کنار یکدیگر برای ایجاد وحدت عمومی بهره گیری کند.
ویاظهار کرد: گروه های سیاسی همسو و شناسنامه دار در استان مرکزی سرمایه های این خطه هستند و نزدیکی هرچه بیشتر این گروه ها به یکدیگر کلید حل 50 تا 60 درصد مشکلات استان به شمار می رود.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: این استان با وجود همه ظرفیت ها از مزیت ویژه مطبوعات کیفی و با سابقه در کشور برخوردار است و با عنایت به نقش فرهنگ ساز و اطلاع رسان رسانه ها ، در این دوره می کوشیم با بهره گیری از نقد منصفانه و تریبون رسانه ها برای حضور صاحبان فکر و مسئولان ، فضای گفت و گو را در راستای اهداف توسعه محور استان هدایتگری کنیم و مردم را به بهترین شکل در جریان مسایل استان بگذاریم.
آقازاده خاطر نشان کرد: وجود مجمع نمایندگان اعتدالی و واقع بین از مزیت های استان مرکزی است که از این قابلیت با آگاهی و با بیشترین میران در راهبری امور بهره گرفته خواهد شد.
وی، رفع مشکلات حوزه صنعت و کشاورزی را یکی از دغدغه های مهم مردم، کشاورزان، صنعتگران، نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان مردم در استان مرکزی دانست و گفت: نیاز است به فوریت راهکارهای مناسب برای حل مشکلات این حوزه ارایه شود.
استاندار استان مرکزی با تاکید بر دقت هرچه بیشتر در واگذاری واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی به بخش خصوصی، افزود: برای واگذاری این واحدها سازکار مناسب نیاز است و تنها فراهم کردن زمینه واگذاری این صنایع به افراد توانمند است که می تواند در آینده از بروز مشکلات برای واحدهای صنعتی و کارگران پیشگیری کند و عرصه تولید استان را به رونق برساند.
آقازاده گفت: رئیس جمهوری برای رفع مشکلات واحدها صنعتی استان مرکزی در نشست هیات دولت به وزرا مرتبط با صنعت و کشاورزی تکلیف کردند همکاری لازم را با این استان داشته باشند و امید است با این مهم هرچه زودتر زمینه رفع مشکلات و افزایش تولید واحدها صنعتی استان فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری سخنان رئیس جمهوری آمریکا افزود: ترامپ با سخنان بی منطقش ارزش سپاه پاسداران را که همواره حفظ و حراست از مردم مسلمان کشور و منطقه را در دستور کار خود قرار داده به مردم کشور و جهان معرفی کرد.
استان مرکزی که در سال 56 بر اساس تقسیمات کشوری با مرکزیت اراک به استان مستقل تبدیل شده تاکنون به جز سرپرستان ارشد اجرایی، 15 استاندار را بر مستند مدیریت خود تجربه کرده و متوسط عمر مدیریتی استانداران این خطه کمی بیشتر از 2 سال بوده است.
استان مرکزی با یک میلیون 413 نفر جمعیت و 29 هزار و 530 کیلومتر وسعت در قلب ایران قرار گرفته و یک و 82 درصد از کل مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان دارای 12 شهرستان، 23 بخش، 33 شهر، 66 دهستان و یکهزار و 394 پارچه آبادی دارای سکنه است.
استان مرکزی از قطب های مهم صنعت و کشاورزی در ایران است.
در نشست شورای اداری استان مرکزی که امروز با حضور وزیر کشور در اراک برگزار شد سیدعلی آقازاده به عنوان استاندار استان مرکزی معرفی و از خدمات محمود زمانی قمی استاندار سابق این استان تقدیر شد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.