آلودگی هوای اراک موضوعی است که در مورد آن زیاد شنیده ایم و زیاد خوانده ایم، مصوبات، انتقادها، اعتبارها، توجیه ها و غیره همه از عناصر اصلی داستان آلودگی هوای اراک است.
بعد از اینکه اراک به واسطه وجود کارخانجات متعدد و صنایع کوچک و بزرگ، مشکلات در ناوگان حمل و نقل عمومی، شرایط اقلیمی، کم کم به یکی از کلانشهر های با مخاطره آلودگی کشور تبدیل شد، صحبت ها در پی رفع آلودگی آن نیز بالا گرفت و هنگامی که شرایط آلوگی هوای اراک بحرانی تر از حد تصور شد برای برون رفت از چالش ایجاد شده و تلاش برای کاهش آن تصمیماتی گرفته شد.
مصوبه ها و طرح هایی تایید شد؛ ولی همچنان این شهر آلوده است و وضعیت نابسامان هوا هر روز قربانی می گیرد.
یکی از مهم ترین تصمیم ها در زمینه برون رفت از بحران آلودگی هوای اراک طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک بود که در سال ۸۶ تصویب شد.
ایجاد فضای سبز یکی از راهکارهای مهم در کاهش آلودگی هوای اراک تبصره ای از مصوبه کاهش آلودگی استان است که هنوز عملیاتی نشده است.
فضای سبز به عنوان یکی از ارکان های مهم در برنامه ریزی و مدیریت شهری، اثرات قابل توجهی در کنترل و بهبود هوای شهرها دارا می باشد، لذا فضای سبز با کاهش دما و افزایش رطوبت و در نهایت کاهش پدیده ی جزیره ی حرارتی و همچنین کاهش رواناب، در ارتقاء سطح آسایش شهروندان و در نهایت پایداری محیط شهری موثر خواهد بود.
فضای سبز شهری در زمره زیرساخت های اجتماعی است و یکی از امتیازات آن کاهش آلودگی هوا و از بین بردن اثرات نامطلوب آلودگی ها می­باشد، به طور کلی یکی از با ارزشترین کارکردهای فضای سبز در شهرها، کارکردهای زیست محیطی آنها در کاهش آلودگی هوای شهری است، که در حقیقت باعث شده فضاهای سبز ریه های تنفس شهرها به شمار آیند.
در مسیر (اونو)، قربانیان ساختار بیمار، اقتصاد منهای سیاست و می خواهم گوشهایت را ببرم، از دیگر عنوان های خبری این شماره روزنامه وقایع است.
استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
روزنامه وقایع استان با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی نیره یوسفی راد منتشر می شود.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.