به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک، افزود: راهبری امور در دولت یازدهم به علت وجود مشکلات و شرایط نامناسب به ویژه تحریم ها، تهدیدها و فشار در سال های اول دولت و رکود منفی 58 درصد، و تورم منفی 48 درصد بسیار حساس بود و استان مرکزی توانست با همه معضلات آثار ارزنده ای را در کارنامه خود ثبت کند و اثربخشی تصمیمات و اقدامات در راستای آبادانی و توسعه مثبت بوده است.
وی اظهار کرد: جا به جایی در مدیریت ارشد استان ها با هدف انتقال تجارب و ایده ها و شتاب بخشی به امور است و امید می روند روند توسعه این استان در چهار سال آینده شاخص های درخشانی داشته باشد وبا بهره گیری از نظرات و ظرفیت های مختلف کشور شرایط بهتری برای این خطه و مردم آن رقم بخورد.
وزیر کشور گفت: حلقه مدیریتی در رده استانداران از سرمایه های کشور هستند که با توجه به درایت ، تجارب و ویژگی های هر یک در قرار گرفتن بر سکان راهبری استان ها منشاء اثر و توسعه می باشند و تغییرات جدید در حوزه مدیریت ارشد اجرایی استان مرکزی با حساسیت و دقت صورت گرفته و گزینه منتخب از نظر وزارت کشور و ریاست جمهوری برای پیشبرد اهداف دولت و مسایل استانی مناسب است.
رحمانی فضلی افزود: تکیه بر خرد جمعی در تصمیم سازی های کلان و مهم استانی مهمترین سرمایه هر استان است که در مدیریت چار سال گذشته این مهم در استان مرکزی به بهترین شکل در بین مدیران اجرایی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ، نمایندگان مجلس و سایر ارکان تصمیم ساز محقق شده و ارایه راهکارها، ایده های مناسب و بهنگام در حل مشکلات گره گشا و اثربخش بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: مواضع ریاست جمهوری ایران اسلامی در برابر زیاده خواهی و توهین های ترامپ اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به همه دنیا نشان داد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: مواضع ارزشمند ریاست جمهوری ایران برایندی از حفظ وحدت ملت ایران بود که به بهترین شکل ممکن ضمن رعایت ادب و احترام به جهانیان ارائه شد و مایه سربلندی ملت به ویژه خانواده معظم شهدا، رهبری و آرمان های حضرت امام (ره) شده است.
وی اظهار کرد: دکتر روحانی یکی از سرمایه های ارزشمند کشور است که انتظار می رود با بهره گیری از نیروهای کارآزموده و کاردان گام های بلندی در حل مسایل اجرایی کشور داشته باشند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش افزود: آزادسازی کرکوک نیز عظمت مسلمانان و نتیجه وحدت و یکپارچگی در برابر زیاده خواهی تکفیری ها و لطف خداوند بود.
شرکت در آیین تودیع و معارفه استاندار مرکزی از جمله برنامه های سفر یک روزه ، رحمانی فضلی وزیر کشور به اراک است.
استان مرکزی که در سال 56 بر اساس تقسیمات کشوری با مرکزیت اراک به استان مستقل تبدیل شده تاکنون به جز سرپرستان ارشد اجرایی، 15 استاندار را بر مستند مدیریت خود تجربه کرده و متوسط عمر مدیریتی استانداران این خطه کمی بیشتر از 2 سال بوده است.
استان مرکزی با یک میلیون 413 نفر جمعیت و 29 هزار و 530 کیلومتر وسعت در قلب ایران قرار گرفته و یک و 82 درصد از کل مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان دارای 12 شهرستان، 23 بخش، 33 شهر، 66 دهستان و یکهزار و 394 پارچه آبادی دارای سکنه است.
استان مرکزی از قطب های مهم صنعت و کشاورزی در ایران است.
6991/3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.