به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: برجام عهد و پیمانی بین المللی محسوب می شود که 2 سال برای این برنامه مذاکره شده و به تایید شورای امنیت رسیده است.
وی بیان کرد: پیمان شکنی جزء ننگین ترین رفتارهایی است که برای یک دولت تصور می شود و سیاستمداران و کنگره آمریکا نباید اجازه دهند ترامپ سرنوشت ملت آمریکا را به بازی گیرد.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: مرحوم طالبانی از جمله افرادی بود که نقش موثری در اتحاد و یکپارچگی کشور عراق داشت و با ایجاد نفاق و چند دستگی مخالف بود.
وی، به سفر اردوغان به ایران اشاره کرد و گفت: امید است روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه روز به روز افزایش یابد.
امام جمعه اراک افزود: اسرائیل و آمریکا با زیاده خواهی به دنبال ایجاد نفاق در کشورهای اسلامی هستند و تحمیل خواسته های خود را دنبال می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره شهدای این نیرو گفت: تلاش این نیرو یک نوع عبادت اجتماعی و خدمت بزرگ ملی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: امنیت جزء اساسی ترین وظایف حکومت اسلامی است و خدمات این نیرو در برقراری امنیت در سطح کشور، استان مرکزی و کلانشهر اراک مطلوب است.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: نیروهای انتظامی باید روز به روز هوشیارتر باشند و در پیشگیری از جرایم گام های بلندی بردارند و در برخورد با آسیب های اجتماعی، فساد، قاچاق و جرایم فضای سایبری برخورد قاطع و جدی داشته باشد.
وی گفت: استان مرکزی زادگاه امام راحل، اجداد رهبر معظم انقلاب، در مسیر ارتباطی چند استان کشور قرار دارد و صنایع زیادی در این منطقه مستقر است که این امر وظیفه و رسالت نیروهای انتظامی را دوچندان می کند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: نباید مسائل صنفی را به امنیتی تبدیل شود و گره هایی که به دست باز می شود را نباید با دندان باز کرد.
وی عنوان کرد: به تازگی آماری از حوادث رانندگی در چند سال گذشته مبنی بر کشته شدن تعدادی زیادی از رانندگان و مصدومان این حوادث اعلام شده که نگران کننده است.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: پلیس باید با رانندگانی که مصرف مواد مخدر دارند و یا حرکات مخاطره آمیز می کنند برخوردی جدی و قاطع داشته باشد و اجازه رانندگی به این افراد ندهد.
امام جمعه اراک ادامه داد: نیروی انتظامی باید معروف ها را در جامعه تشویق و در برابر منکرها با جدیت ایستادگی کند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فعالیت آذراب با تدابیر اندیشده شده از سر گرفته شده و امید است با همت کارگران و مهندسان، این شرکت با سرعت بیشتر در زمره واحدهای موفق و اثرگذار منطقه قرار گیرد.
وی گفت: این شرکت هشت هزار میلیارد ریال قرارداد دارد که باید با جدیت، تلاش ها به کار گرفته شود و کارکنان آن با لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام بردارند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: مدارس، مراکز آموزشی و حوزه های علمیه نیز باید در سال تحصیلی جدید با همت های بلند منشاء خیر برکات در آینده شوند و در راه کسب و دانش از هیچ کوششی دریغ نکنند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری آیین های مختلف دهه اول محرم در استان مرکزی و حضور پررنگ مردم عزادار در آیین های مختلف قدردانی کرد و گفت: یکی از درس های مهم عاشورا صبر است و این مهم باید سرلوحه زندگی همگان قرار گیرد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اراک گفت: نیروی انتظامی از ارکان مهم و تاثیرگذار در امنیت کشور است.
سردار کیومرث عزیزی افزود: امنیتی که در جمهوری اسلامی ایران حاکم است دارای چند مولفه تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: حمایت و مشارکت مردم از انقلاب و دستاوردهای انقلاب، رهبری های خردمندانه رهبر معظم انقلاب، هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی و اقتدار و توانمندی نظام از مهمترین مولفه ها است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در راستای برقراری و حفظ امنیت کشور 13 هزار شهید، 20 هزار جانباز و 2 هزار و 100 آزاده تقدیم کرده است.
سردار عزیزی گفت: با تلاش ها و اقدام های صورت گرفته نیروی انتظامی در استان مرکزی، جراین این استان در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش یافته و در این مدت 15 هزار و 500 مجرم دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: این نیرو در 6 ماه نخست امسال موفق به کشف و ضبط 170 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق دستگیری 900 قاچاقچی کالا، توقیف 300 خودرو و تشکیل 800 فقره پرونده قاچاق کالا شده است.
سردار عزیزی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی رضایتمندی خود را از عملکرد نیروی انتظامی در برقراری امنیت اعلام کردند که این رضایتمندی بزرگترین پشتوانه برای این نیرو است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: خروج افراد باید از طریق مزرهای تعیین شده صورت گیرد و زائران حسینی تلاش کنند برای رسیدن به مرز از خودروهای عمومی استفاده کنند.
نماز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.