سید مهدی ساداتی روز یکشنبه در نشست شورای بانک ها در خمین، افزود: این میزان سرمایه گذاری به غیر از منابعی است که در صنایع مادر خمین نظیر سایپا، پتروشیمی، زراختران (معدن طلا) و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی انجام شده است.
وی ادامه داد: قیمت زمین در شهرک صنعتی از 570 هزار ریال به 200 هزار ریال کاهش یافته ضمن اینکه سرمایه گذار یک سوم بهای زمین را می پردازدو بقیه را زمان بهره برداری واحد صنعتی، پرداخت می کند.
ساداتی ادامه داد: تدابیر دولت با بسته های تشویقی ویژه برای خمین باعث رشد سرمایه گذاری در بخش صنعتی شد به طوری که تعداد واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی این شهرستان 154 واحد است که 43 واحد آن از سال 92 ساخته شده و یا درحال بهره برداری است.
وی بیان کرد: مجوز راه اندازی بزرگترین صنعت پتروشیمی در غرب کشور و صدور مجوز صنایع پایین دستی پتروشیمی در دولت تدبیر و امید در خمین کلید خورده و با صدور و راه اندازی این صنایع در این شهرستان ، انقلاب صنعتی ایجاد می شود.
فرماندار خمین گفت: صنعت پتروشیمی در خمین 40 درصد و سایپا نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از این طرح های بزرگ حجم سرمایه گذاری صنعتی در خمین تا 2 برابر این رقم افزایش می یابد.
ساداتی افزود: قرار دادن خمین در فهرست مناطق محروم، معافیت های مالیاتی 13 ساله و کمترین نرخ زمین در شهرک و نواحی صنعتی بسته تشویقی دولت برای افزایش سرمایه گذاری صنعتی در خمین است.
وی بیان کرد: افزایش 67 درصدی اعتبارات استانی خمین، تخصیص 100 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی روستایی از محل مناطق محروم و تزریق اعتبار آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری ها از بسته های حمایتی دولت برای رونق اقتصادی، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در زادگاه امام راحل است.
فرماندار خمین بیان کرد: جذب اعتبارات تخصیصی برای ایجاد اشتغال در گرو همکاری بانک های عامل است.
ساداتی افزود: مهمترین مشکل این شهرستان بیکاری است که تدابیر لازم برای رفع این معضل از سوی دولتمردان اندیشیده شده است و لازم است تا بانک های عامل نیز در این زمینه همکاری کنند.
در این نشست معضل بدهی سرمایه گذاران و برخی مشکلات مرتبط با ویثقه بانکی برای تسهیلات مطرح شد.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای نرخ بیکاری 15 و شش دهم درصدی است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.