مهدی محمدی روز شنبه در حاشیه آیین نمادین زنگ مهر و مقاومت خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: تراکم جمعیت در این شهرستان نامتوازن است و شهرک های تازه تاسیس به شکل عمودی پیشرفت کردند و زیرساخت های رفاهی، خدماتی و آموزشی در این مناطق در حد انتظار نیست.
وی اظهارکرد: این مناطق با کمبود کلاس درس مواجه هستند و این در شرایطی است که اغلب ساکنان این شهرک ها جمعیت جوان با نرخ باروری بالا است و از هم اینک تقویت زیر ساخت های آموزشی در این مناطق باید مد نظر باشد.
مدیر آموزش و پرورش خمین بیان کرد: برآورد ها حاکی از آن است که در پنج سال آینده به علت نرخ بالای جمعیت در شهرک های مسکونی حاشیه ای خمین نیاز به مدارس ابتدایی 2 برابر می شود.
وی گفت: در نواحی استقرار طرح مسکن مهر اکنون یک مدرسه ابتدایی 9 کلاسه در خمین موجود است و در چند سال آینده شمار این کلاس های درس باید به 18 باب برسد تا جوابگوی نیازهای آموزشی جمعیت ساکن باشد.
محمدی در عین حال گفت: در روستاها به دلیل خالی شدن از سکنه و کاهش جمعیت برخی کلاس ها با سه تا پنج دانش آموز فعال هستند.
مدیر آموزش و پرورش هدایت خیران مدرسه ساز به سمت مدرسه سازی در شهرک های تازه تاسیس را ضروری دانست و افزود: خیران مدرسه ساز باید برای ساخت مدرسه به مناطق پرجمعیت شهری هدایت شوند.
وی در آیین زنگ مهر و مقاومت در مدرسه حسن بهشتی خمین نیز گفت: نگاه به آموزش و پرورش باید بنیادی باشد تا ظرفیت علمی و مهارتی برای حل مشکلات کشور بالا برود.
محمدی فزود: بسیاری از مسائل امروز جامعه به علت آینده نگرنبودن و بخشی نگری ها در گذشته است و توجه به نیازهای روزمره برنامه ریزی بلندمدت را مختل می کند.
وی گفت: 18 هزار دانش آموزدر خمین در همه مقاطع مختلف تحصیلی در 250 مدرسه کار تحصیل را آغاز کردند.
مدیر آموزش و پرورش خمین با اشاره به حضور یکهزار و 540 فرهنگی در مدارس خمین افزود: زادگاه امام راحل تنها شهرستانی در استان مرکزی است که مدارس 2 شیفت ندارد و این افتخار با تلاش خیران مدرسه ساز و آموزش و پرورش خمین تحقق پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: رتبه این شهرستان در کنکور از دوازدهم به چهارم ارتقا یافته و در سال تحصیلی جدید 30 دانشجو از خمین در دانشگاه های تیپ یک کشور مشغول به تحصیل شدند.
امام جمعه خمین نیز در این آیین گفت: اهل بیت(ع) منابعی برای به کمال رساندن انسان ها هستند و این کمال باید در تمام امور مادی و معنوی باشد.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: خیران مدرسه ساز برای خود باقیات صالحات می سازند و بهترین خیر در زمینه سازی برای ارتقای آگاهی است.
فرماندار خمین نیز در آیین زنگ مهر و مقاومت خمین گفت: کسب رتبه های برتر کنکور در رشته های پزشکی و مهندسی سال جاری توسط دانش آموزان شهرستان خمین با ارتقای شاخص های آموزشی و تلاش آموزگاران به دست آمده و این نهضت باید با قوت دنبال شود.
سید مهدی ساداتی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته دفاع مقدس افزود: تبلور همه ارزشهای نظام جمهوری اسلامی در دفاع مقدس است.
وی اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه گرانسنگی است که تمامی سطوح جامعه حتی دانش آموزان و دانشجویان در آن نقش آفرینی کردند و ایثار و جانفشانی در دوران دفاع مقدس در تاریخ کم نظیر بود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و حدود 18 هزار نفر دانش آموز است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.