به گزارش ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: علم و اخلاق دو اصل جدایی ناپذیر برای بالندگی و پیشرفت همه جانبه یک کشور محسوب می شوند، بنابراین مسئولان آموزشی باید برای این دو مقوله به یک میزان سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: برای رسیدن به جامعه ای ایده آل، پیشرفته و پویا که در آن انسان ها صاحب حق و حرمت باشند، باید تقوا و اخلاق چاشنی نظام آموزشی کشور باشد چرا که تنها در این صورت مدینه فاضله شکل گرفته و جامعه به سمت و سوی معنویت حرکت می کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مسئولان آموزش و پرورش باید ضمن ارائه مطالب آموزش نظری مفید، نسبت به ارائه برنامه های آموزش عملی برای ایجاد اشتغال پایدار در آینده نیز اقدام کند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خداوند را شاکریم که سال تحصیلی جدید با ماه محرم و روزهای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) همزمان شده و می توان از این موقعیت در راستای فضا سازی اهل بیتی (ع) در مدارس استفاده کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: عاشورا پرچم عزت، حریت و کرامت و مکتب پاسداری از ایمان، قرآن و اهل بیت (ع) است و نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه ضمن احیای معنویت گامی اساسی در راستای خنثی سازی توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تکلیف اصلی نظام آموزشی کشور مجاهدت در راه انقلاب اسلامی با تربیت نسلی انقلابی، آگاه به مسائل روز دنیا، اخلاق مدار، با تقوا و با کفایت است که وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم باید برای هر یک از این عوامل برنامه ریزی های مدون تدوین کنند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.