به گزارش ایرنا، این آیین به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) شهید شش ماهه واقعه دشت کربلا، بیان مظلومیت ،فداکاری ها و جانبازی های امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت روز جمعه در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.
در مصلای بزرگ اراک، مادران عزادار حسین (ع) با پوشاندن لباس‌های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی‌اصغر (ع) ویا حضرت علی‌اکبر (ع) به پیشانی نوزادان خود به سوگواری پرداختند و یاد و نام حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش را زنده گرامی داشتند.
در این آیین معنوی مداحان و مرثیه‌سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه‌سرایی کردند و مردم نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی داشتند.
مادران با چشمان اشک آلود و چهره های غمگین با یک دست فرزندان شیرخوار خود را بالای سرگرفته بودند و با دست دیگر برای غربت سالار شهیدان به صورت و سینه می زدند.
فضای مصلای بیت المقدس اراک آنچنان رنگ و بوی معنویت به خود گرفته بود که هر کسی وارد این فضا می شد بی اختیار اشک از چشمانش سرازیر می شد و به سر و سینه خود می زد.
نظیر این آیین در شهر های خمین ،ساوه ،دلیجان ،محلات، آشتیان ، تفرش و تمامی نقاط استان مرکزی برگزار شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.