بهروز رفیعی روز پنجشنبه در آیین گشایش مهدهای کودک خمین، افزود: هیچ گونه محدودیتی برای راه اندازی روستا مهد وجود ندارد و از نیمه دوم پارسال تاسیس روستا مهد به خصوص در مناطق محروم استان در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهارکرد: 550 آبادی دارای سکنه با بیش از 50 خانوار در استان وجود دارد که می‌تواند بستر مناسبی برای فعالیت بخش غیردولتی در زمینه مهدکودک باشد.
وی بیان کرد: روستا مهد یک مرکز آموزشی و فرهنگی است که در مناطق روستایی با حمایت شورای اسلامی روستا توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و به کودکان زیر شش سال ارائه خدمت می‌کند.
رفیعی اظهارکرد: روستا مهد با هدف ارتقای غنای فرهنگی و اجتماعی کودکان روستایی و بهره ‌وری آنان از امکانات در راستای فرآیند یاددهی و یادگیری، گسترش و ترویج دامنه فعالیت مهدکودک در روستاهای فاقد امکانات راه اندازی می شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: خمین ظرفیت راه اندازی روستامهد به خصوص در مناطق محروم را دارد.
وی ادامه داد: کودک بخشی از عمر خود را در مهدکودک می‌گذارند و از همین سال‌هاست که بنیان اعتقادی و آموزه‌های دینی در روح و روان کودک آغاز و شکل می‌گیرد.
رفیعی بیان کرد:120 مهدکودک در استان مرکزی فعال است که پنج هزار کودک زیر 6 سال، را تحت پوشش قرار داده است.
وی بیان کرد: این کودکان تحت آموزش 200 مربی قراردارند که آموزش های مدون دوره ای برای توانمندسازی این مربیان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مهد فقط مرکز نگهداری کودکان نیست، افزود: جامعه پذیری کودکان نیز در این مکان ها انجام می شود و اگر مهدها خوب از عهده آموزش کودکان برآیند بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کنند.
رفیعی ادامه داد: ترویج رفتار مدنی و مهارت های زندگی در مناطق آسیب خیز و برای کودکانی که فرزند افراد آسیب هستند در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: تبیین آموزه‌های دینی باید از زبان متخصص و در فراخور حال خردسالان باشد تمام مهدهای کودک استان در حوزه آموزه‌های دینی برگرفته شده از چارچوب اسلامی و روانشناسی اسلامی است.
رئیس بهزیستی خمین نیز گفت: 6 مهد کودک در شهر خمین و یک روستا مهد در شهابیه از توابع خمین فعال است که 850 کودک از خدمات تربیتی و آموزشی این مراکز استفاده می کنند.
اسماعیل خانجانی با اشاره به فعالیت 35 مربی در این مهدکودک ها، افزود: می توان از ظرفیت مهدهای کودک برای تربیت صحیح و منطبق با آموزه های اسلامی استفاده کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 نفر جمعیت است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.