حجت الاسلام صفر قربانپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی روحانیان اعزامی از حوزه های علمیه استان به خصوص شهر اراک به نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی رفته اند.
وی ادامه داد: حدود 2 هزار ذاکر اهل بیت( مداح) در دهه اول ماه محرم الحرام در تکایا، حسینیه ها و مساجد استان به مرثیه سرایی می پردازند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: محتوا بخشی به آیین های سوگ و عزاداری سالار شهیدان، تبیین و تشریح آرمان ها و اهداف امام حسین(ع)، تشویق مردم به حفظ محیط زیست، گسترش اتحاد و وحدت و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری مهمترین محورهای سخنان روحانیان در مجالس عزاداری امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام قربانپور اظهار کرد: توصیه و تاکید بر انجام واجبات همچون اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، ادای خمس و زکات، رعایت شئونات اسلامی در جامعه، تشویق بانوان به رعایت حجاب اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان و فرزند آوری از دیگر مضامینی است که مبلغان در مراسم عزاداری امام حسین (ع) به آنها می پردازند.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات اداره کل تبلیغات در آستانه ماه محرم الحرام، ساماندهی مبلغان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و در این راستا نشست های توجیهی دراین خصوص برگزار شده است.
حجت الاسلام قربانپور بیان کرد: آیین سوگواری امام حسین (ع) باید منطبق بر فرهنگ اسلامی و رهنمودهای بزرگان دین و معنویت باشد و از ورود بدعت ها به این آیین ها جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: قیام عاشورا به همه جهانیان درس آزادی و آزادگی داد و بر این اساس باید با مطالعه فلسفه این رخداد مهم شناخت سیره معرفتی و اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین (ع) را در دستور کار قرار داد.
بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در 30 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
همچنین 2 هزار مداح اهل بیت نیز به صورت سازماندهی شده زیر نظر کانون مداحان استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.