به گزارش ایرنا، ماکسیم چه کاسف (Maksim Cherkasov) روز سه شنبه در نشست استاندار مرکزی با هیات تجاری روسیه در اراک افزود: در این مدت انواع کالاها از جمله کاغذ، کارتن، صنایع هایتک و دانه های روغنی از استان نیژنوگراد به جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و میوه، خشکبار و مرکبات نیز از ایران به این استان وارد شده است.
وی ادامه داد: شرکت های استان نیژنوگراد در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر مشارکت بالایی داشته اند و نیروگاه شماره یک بوشهر از نظر فناوری و نوع آوری در دنیا تک است.
وزیر صنعت، معدن، تجارت و شرکت های تجاری استان نیژنوگراد روسیه خاطر نشان کرد: مناسبات تخصصی و علمی بین جمهوری اسلامی ایران با این استان در حال توسعه است و هم اکنون 9 دانشجو مقاطع بالا در این استان در حال تحصیل هستند.
چه کاسف گفت: درهای استان نیژنوگراد برای تعامل و همکاری با جمهوری اسلامی ایران باز است و در زمینه هواپیما سازی، ماشین سازی و کشتی سازی آماده هرگونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در 2 روز گذشته از صنایع استان مرکزی زمینه همکاری در موارد و موضوعات خاص صنعتی با این استان امکان پذیر است.
وزیر صنعت، معدن، تجارت و شرکت های تجاری استان نیژنوگراد روسیه خاطر نشان کرد: امید است یکی از دستاوردهای سفر به استان مرکزی انعقاد قرارداد برای همکاری هرچه بیشتر در زمینه افزایش تبادلات تجاری و واردات و صادرات با استان باشد.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: وجود برخی صنایع بزرگ و کوچک همانند کارخانه تولید آلومینیوم در استان، این استان را به یکی از استان های منحصر در سطح کشور تبدیل کرده است.
محمود زمانی قمی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم های ظالمانه غرب بر علیه کشور با روسیه مراودات مناسبی داشته است.
وی ادامه داد: با تلاش دولت تدبیر و امید شرایط بسیار بهتر و آسانتر شده است و دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط تجاری با جهان به ویژه کشور روسیه را در دستور کار خود قرار داده است.
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به سیاست های دولت در این زمینه استان مرکزی نیز علاقه مند به افزایش سطح مراودات با استان نیژنوگراد است.
زمانی قمی گفت: 54 میلیون دلار تبادل کالا بین جمهوری اسلامی ایران و استان نیژنوگراد بسیار پایین است و با توجه به ظرفیت کشور امکان افزایش چند برابری تبادل کالا بین جمهوری اسلامی ایران و این استان وجود دارد.
وی ادامه داد: استاندار استان مرکزی به عنوان نماینده دولت در استان از تفاهم نامه ای که در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی آلومینیوم ایران در اراک منعقد شده است حمایت می کند.
هیات تجاری روسیه در سفر 2 روزه به استان مرکزی از برخی واحدهای بزرگ صنعتی این استان دیدن و با فعالان صنعتی استان نشست های جداگانه دارد.
استان مرکزی با حدود سه هزار واحد تولیدی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.
روسیه با 17 میلیون و 75 هزار کیلومتر وسعت به عنوان نهمین کشور پرجمعیت جهان مشهور است که زبان مردم آن روسی و واحد پول در این کشور روبل است.
این کشور پهناور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع شده که با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای کاسپین، دریای سیاه، و دریای بالتیک نیز دارای ارتباط دریایی است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.