عبدالکریم یادگاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کودکان اغلب بی سرپرست و یا بدسرپرست هستند که به دلیل فقر مالی، سختی شرایط زندگی و یا اعتیاد والدین در مشاغل کاذب اشتغال به کار دارند.
وی اظهار کرد: 54 نفر از کودکان کار شناسایی شده استان پسر و سه نفر دختر هستند که در مشاغلی نظیر دست فروشی، شستن ماشین، گل فروشی، کارگر در کوره پزی و پادویی فعالیت دارند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: خدمات رسانی به کودکان خیابانی کمتر از 18 سال در این استان در سطوح سرپایی، اقامت کوتاه 21 روزه، اقامت میان مدت یک ساله و دوره درازمدت تا پایان 18 سالگی در مراکز حمایتی انجام می شود.
یادگاری افزود: در مجموع 137 کودک کار در مراکز بهزیستی استان مرکزی نگهداری می شوند که به آنان خدمات خانواده محور شامل آموزش، مشاوره و حقوقی ارائه می شود.
وی بیان کرد: بهزیستی بدون حکم دادستان و با مجوز لازم کودکان کار شاغل در کارگاه ها را شناسایی و تحویل مراکز نگهداری تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار می دهد.
وی افزود: 95 کودک کار شامل 29 دختر 66 پسر در سال گذشته توسط بهزیستی استان مرکزی شناسایی شد.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ایجاد شعبه دوم مرکز حمایت از کودکان آسیب پذیر در یکی از سکونتگاه های غیررسمی اراک با هدف ساماندهی و جلوگیری از افزایش آمار آسیب های اجتماعی در دست پیگیری است.
یادگاری افزود: طرح های حمایتی و پیشگیرانه برای ساماندهی کودکان کار در قالب ارائه آموزش، مشاوره و مهارت افزایی ضروری است.
بهزیستی استان مرکزی 65 هزار مددجو را به طور مستمر و غیرمستمر تحت پوشش خدمات حمایتی دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.