به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز یکشنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان های محلات و دلیجان و شهرهای نراق و نیم ور در محل استانداری مرکزی افزود: پیگیری مقوله انتزاع 2 شهرستان محلات و دلیجان از این استان به نفع هیچ کس نیست.
وی ادامه داد: ممکن است عده ای از افراد نظری مخالف مدیریت ارشد استان داشته باشند، اما خانواده دولت با احترام به نظر منتقدان با اطمینان کامل عنوان می کند که تقسیمات کشوری در استان مرکزی به هیچ عنوان تغییر نخواهد داشت.
استاندار استان مرکزی گفت: دولت دوازدهم برنامه های بسیاری در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تدوین کرده و همه منابع و ظرفیت های کشور نیز در راستای تحقق این سیاست ها به کار گرفته می شود و تغییر در تقسیمات کشور در هیچ استانی در برنامه دولت نیست.
وی گفت: همه انتقادات و خواسته های مردم 2 شهرستان محلات و دلیجان به عملکرد مسئولان بحق است و خانواده دولت وظیفه دارد نسبت به حل مشکلات این 2 شهرستان گام های اساسی بردارد، اما انتظار می رود مقوله انتزاع این 2 شهرستان دیگر عنوان نشود چرا که این مهم نه تنها ممکن نیست بلکه هیچ شخص، جریان سیاسی، شهرستان و منطقه ای از آن منتفع نمی شود.
زمانی قمی افزود: مسیر توسعه و خدمت در جامعه تنها با وحدت و یکپارگی هموار می شود و مدیریت ارشد استان نیز با این ابزار کارآمد به دنبال خدمت رسانی به تمام 12 شهرستان استان است.
وی با بیان اینکه شورای معاونان استانداری مرکزی با دستور کار حل مشکلات 2 شهرستان محلات و دلیجان در اسرع وقت برگزار می شود، بیان کرد: هر یک از معاونیا و مدیران کل استانداری وظیفه دارند در 2 شهرستان محلات و دلیجان حضور بهم رسانده و مشکلات و مطالبات مردم را از نزدیک مشاهده کنند و برای حل مشکلات برنامه های مدونی ارائه دهند.
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه همه مشکلات و کمبودهای 2 شهرستان محلات و دلیجان به صورت همزمان امکان پذیر نیست، عنوان کرد: مشکلات و نواقص باید به صورت کارشناسی فهرست بندی شده و بر اساس اولویت نسبت به حل آن ها اقدام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: حضور در همه شهرستان ها و مشاهده مشکلات و نواقص مردم از نزدیک وظیفه اصلی مدیران است و سیاست استان بر نگاه همگرا و توزیع عادلانه منابع و امکانات است.
شکرالله حسن بیگی افزود: برخی از مدیران کل در شهرستان های نزدیک از قبیل شازند و فراهان حضور به هم می رسانند اما از سفر به شهرستان هایی که با مرکز استان فاصله زیادی دارند امتناع می کنند که این مهم از سوی استانداری مرکزی در اسرع وقت رسیدگی و با مدیران خاطی برخورد می شود.
وی بیان کرد: مسائل و مشکلات شهرستان ها با برگزاری نشست های تخصصی با مدیریت ارشد استان، معاونان استاندار و مدیران کل قابل حل است و انتظار می رود مقوله انتزاع دیگر عنوان نشود.
رئیس شورای اسلامی شهر محلات نیز گفت: عملیاتی نشدن وعده ها و قول های مسئولان، نارضایتی مردم این شهرستان را به دنبال داشته است.
غلامعلی یارمحمدی افزود: آب گرم محلات یک منطقه نمونه گردشگری است که اگر در هر کجای کشور بود امروز قطب گردشگری کشور می شد اما به دلیل بی توجهی برخی از مدیران در سراشیبی تخریب و نابودی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مسئولان دانشکده علوم پزشکی استان چندین سال پیش وعده راه اندازی دانشکده پیراپزشکی در محلات را به مردم دادند اما هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر محلات بیان کرد: اعتبار استانی شهرستان محلات در سال گذشته 70 میلیارد ریال بود در صورتی اعتبار شهرستان خمین 440 میلیارد ریال تعیین شد و این تبعیض در تخصیص منابع مالی از عوامل دلزدگی مردم شهرستان محلات از استان مرکزی و تمایل به الحاق به قم است.
رئیس شورای شهر دلیجان نیز گفت: 85 درصد سرمایه گذاران محلات بومی هستند و با ظرفیت های شخصی این شهرستان را در مسیر توسعه قرار داده اند، مسئولان استانی هیچ حمایتی از این افراد نمی کنند.
رحمان دلاوری افزود: با پیگیری های مسئولان استان همجوار مرکزی، محور مشهد اردهال - کاشان به طور کامل 2 بانده شده اما، محور دلیجان - مشهد اردهال همچنان کم عرض و همراه با نقاط حادثه خیز رها شده و مسئولان استانی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.
عضو شورای اسلامی شهر نراق نیز در این نشست گفت: همه بناهای تاریخی محلات به خصوص بازار شمس السطنه در حال تخریب است و هیچ یک از مسئولان استانی پاسخگوی این مهم نیست.
سید مسعود موسوی افزود: یک درمانگاه شبانه روزی در شهر نراق وجود ندارد و شهروندان حتی برای یک تزریق ساده نیز باید به دلیجان سفر کنند.
صدور مجوز حفر چند چاه عمیق در اطراف شهر نراق، نبود پایگاه امدادی و کمبود امکانات آموزشی از دیگر مشکلات شهر نراق بود که از سوی عضو شورای اسلامی این شهر مطرح شد.
رئیس شورای اسلامی شهر نیم ور نیز گفت: خیران این شهر تا کنون سه درمانگاه با تجهیزات لازم ساخته و آماده بهره برداری کرده اند اما دانشکده علوم پزشکی استان توانایی اعزام یک پزشک به این شهر را ندارد.
مهدی لعل بار بیان کرد: با وجود اینکه خیران شهر نیم ور هزینه و پرداخت حقوق پزشک مذکور را نیز بر عهده گرفته اند اما تا کنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: خیران شهر نیم ور یک زمین چمن استاندارد را در این شهر ایجاد کردند اما اداره ورزش و جوانان شهرستان محلات حتی وظیفه نگهداری از ین زمین چمن را بر عهده نمی گیرد.
دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت است که در مسیر شاهراه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز ایران قرار دارد و تنها خوشه صنعتی کشور در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی استر کشوراست.
محلات از شمال و شرق به شهرستان دلیجان، از غرب به شهرستان های اراک و خمین و از جنوب به شهرستان گلپایگان محدود می شود و این شهرستان دارای 2 شهر محلات و نیم ور با 55 هزار نفر جمعیت است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.