به گزارش ایرنا، مهدی حسین نژاد روز چهارشنبه در آیین دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی در سالن کوه نور هتل امیرکبیر اراک افزود: این مهم تا قبل از دولت یازدهم، 15 میلیارد ریال بوده است.
وی بیان کرد: سقف اعتبار ضمانت نامه های بخش تعاون در سال جاری هفت هزار میلیارد ریال است که این مهم برش استانی ندارد و هر استانی که توانمندتر باشد می تواند از آن بهره مند شود.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور ادامه داد: یکی از راه های توسعه تعاون حضور در بورس است و این صندوق آمادگی تضمین های لازم برای پذیره نویسی در بورس را دارد.
حسین نژاد اظهار کرد: تعاون به عنوان رکن سوم اقتصاد در ایران است اما سهم این بخش و بخش غیردولتی در این راستا ناچیز است و باید افزایش یابد.
وی گفت: دولت برای توسعه تعاونی ها سه راهبرد اساسی شامل تغییر مالکیت، توانمند سازی و ایجاد تعاونی های جدید از جمله تعاون روستا را در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور افزود: در 2 سال اخیر تعاونگران استان مرکزی به تعداد 50 شرکت تعاونی از 500 میلیارد ریال ضمانت نامه این صندوق بهره مند شده اند.
از 11 تا 18 شهریورماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.