به گزارش ایرنا، ایرج طاهرخانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: 10 پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید در بانک توسعه استان ارجاع شده که هشت پرونده تشکیل و مراحل اعطای تسهیلات به آنان در دست پیگیری است.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز این بانک در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات رونق تولید به بنگاه های کوچک و متوسط، موفق به پرداخت 250 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در استان شد.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی ادامه داد:نیمی از متقاضیان تسهیلات رونق تولید از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب و 50نیم دیگر به شکل مراجعه مستقیم اقدام کرده بودند.
طاهرخانی گفت: سهم تسهیلات رونق اقتصادی این بانک در سال گذشته 80 میلیارد ریال بود که حدود 130 میلیارد ریال آن پرداخت شد.
وی اظهار کرد: طرح ضربتی تسهیلات ازدواج در ماه های اخیر به این بانک ابلاغ شده و تمام زوج های جوانی که به این استان مراجعه کرده اند موفق به دریافت تسهیلات خود شدند و این طرح تا پایان شهریورماه جاری ادامه دارد.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی اضافه کرد: این بانک در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید نیز 495 فقره تسهیلات ازدواج اعطا کرده است.
طاهر خانی بیان کرد: بانک توسعه تعاون از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف در قالب 612 فقره پرونده پرداخت کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: این بانک در 2 سال گذشته به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی نیز 400 میلیارد ریال تسهیلات در قالب 41 پرونده پرداخت کرده که در این خصوص رتبه سوم را در بانک های استان مرکزی به لحاظ حجم تسهیلات پرداختی داراست.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی افزود: 300 میلیارد ریال نیز در این خصوص در مرحله تشکیل پرونده است که با جدیت تمام دنبال می شود.
طاهرخانی عنوان کرد: با توجه به تفاهم نامه موجود بین این بانک و صندوق رفاه دانشجویان، تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت تا سقف 336 میلیون ریال به دانشجویان مقطع دکتری غیر بورسیه ای پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: اعطای این تسهیلات در تمام شعب این استان با بازپرداخت 11 ساله پرداخت می شود.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی ادامه داد: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک های عامل پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر است.
طاهر خانی گفت: سهمیه این استان در این زمینه هنوز ابلاغ نشده اما آمادگی لازم وجود دارد و امید است با پرداخت این تسهیلات گام های بلندی در ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی ایجاد شود.
وی تاکید کرد: یکی از اولویت های مهم بانک توسعه تعاون علاوه بر اشتغال های جدید در قالب پرداخت تسهیلات، حفظ اشتغال های موجود است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته تعاون تمام بدهکاران که دارای بدهی غیر جاری باشند می توانند برای تعیین تکلیف بدهی خود و استفاده از مزیت بخشش جرایم تاخیر تا تاریخ 30 مهرماه امسال به شعب استان مرکزی مراجعه و از شرایط ویژه 6 درصد جریان تاخیر برخوردار شوند.
بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک 100 درصد دولتی در راستای حمایت از بخش تعاون کشور برای نیل به تحقق سهم 20 درصدی حوزه تعاون در اقتصادی در سال 88 و مطابق با سیاست های اصل 44 قانون اساسی شکل گرفته است.
مطابق اساس نامه 70 درصد خدمات این بانک مختص بخش تعاون و 30 درصد برای سایر بخش ها است.
بانک توسعه تعاون در استان مرکزی دارای 11 شعبه و سه باجه است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.