به گزارش ایرنا، معاون آموزش و پژوهش دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در آیین گشایش این کلینیک گفت: این مرکز توانبخشی با سه بخش کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی سنجی با تعرفه دولتی به مراجعان خدمات ارایه می کند.
دکتر حمید دالوندی افزود: درک کلام و تلاش برای رفع اختلال گفتار، حالت صوت، ضعف دست، سوختگی، کشیدگی تاندوم، قطع عصب، ارتوپدی سنجش شنوایی از جمله خدماتی است که توسط 20 نیروی مجرب در این کلینیک به مراجعان ارایه می شود.
وی اظهار کرد: در این مرکز همچنین بخش توانبخشی سرطان نیز به بیماران دچار ضایعه مغزی ارایه می شود که در نوع خود بی نظیر است.
رئیس دانشکده توانبخشی باغچه بان اراک گفت: این مرکز در فضایی به وسعت 500 مترمربع با صرف چهار میلیارد ریال اعتبار بازسازی و آماده شده است و ظرفیت ارائه خدمات روزانه به بیش از 50 نفر را دارد.
دکتر حسن صلحی افزود: این مرکز با همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی به بیماران دچار مشکلات حرکتی، گفتاری و جسمی، کاهش عوارض کهنسالی، بهبود بعد از سکته، بازتوانی و بازگشت به زندگی بعد از سکته خدمات ارایه می کند.
وی اظهار کرد: بخش ها و خدمات ارتوپدی فنی ساخت اعضای بدن، کارشناسی مددکاری و فیزیوتراپی در آینده برای این مرکز ایجاد خواهد شد.
سالانه چهار تا پنج هزار نفر به سه مرکز توانبخشی استان مراجعه می کنند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.