علی عبدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حدود 30 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان امسال به قیمت تضمینی در مراکز خرید تعاون روستایی این شهرستان خریداری شده است که این رقم پارسال حدود 19 هزار تن بوده است.
وی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در سال زراعی قبل توسط آسیاب هفت سواران و مباشران غله در مراکز خرید تعاون روستایی خمین خریداری می شد اما امسال تنها توسط تعاون روستایی انجام شد.
عبدی با بیان اینکه 50 درصد از مطالبات کشاورزان گندمکار پرداخت شده است، اظهارکرد: بقیه مطالبات نیز با اعلام دولت به زودی پرداخت می شود.
رئیس اداره تعاون روستایی خمین گفت: گندم تولیدی این شهرستان در 10 مرکز خرید به مدت 2 ماه خریداری شد و بخشی از محصول به اراک حمل شده و بخشی نیز در انبارهای ذخیره سازی شده است.
عبدی بیان کرد: کیفیت گندم تولیدی امسال شهرستان در همسنجی با تولید پارسال مطلوبتر ارزیابی و درصد سن زدگی محصول کمتر شده است.
وی اظهار کرد: یک هزار و 100 تن از محصول جو خریداری شده از کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری در بورس فروخته شده است.
رئیس تعاون روستایی خمین گفت: طبق ماده 33 قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی، دولت جو خریداری شده از کشاورزان را باید به نرخ تضمینی در بورس بفروشد.
به گفته وی پرداخت بهای محصول جو خریداری شده از کشاورزان منوط به فروش این محصول در بورس بود که از این طریق 90 درصد مطالبات کشاورزان تاکنون پرداخت شده است.
45 هزار تن محصولات گندم و جو شامل 31 هزار تن گندم آبی و دیم و 14 هزار تن محصول جو از سطح زیر کشت 6 هزار و 200 هکتار گندم آبی، 9 هزار و 250 هکتار گندم دیم و چهار هزار و 350 هکتار جو آبی برداشت شده است.
52 درصد از جمعیت 105 هزار نفری خمین کشاورز هستند و مهمترین محصولات آن گندم، جو، سیب زمینی، پیاز، لوبیا و ذرت علوفه ای است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.