به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در شورای معاونین آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: بر اساس ابلاغیه وزرات کشور در تاریخ 19 تیر ماه سال جاری، تمامی استانداران و فرمانداران موظف شدندکه از دانش آموزان دارای مشکل اوراق هویتی برای تحصیل در مدارس ثبت نام کنند و به این افراد کارت حمایت از تحصیل ارائه دهند.
وی اظهار کرد: این مهم اقدامی اساسی در راستای جلوگیری از بازماندگی دانش آموزان از عرصه علم و دانش است.
حکیم زاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ابلاغ 24 ساعته آموزشی و تدریس 25 ساعته آموزگاران مقاطع ابتدایی به علت تعطیلی روز پنجشنبه از جمله مشکلات این بخش است که این موضوعات در بحث ارتقا و سختی کار نمایان نشده است.
معاون آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش اظهار کرد: ارزشیابی کیفی و توصیفی از دیگر مسائلی است که وقت زیادی را از آموزگاران دوره ابتدایی می گیرد در صورتی که معلمان دوره متوسطه با این مشکل مواجه نیستند و به علت مرتبط بودن دروس این مقطع با کنکور امر آموزش از آسانی بیشتری برخوردار است.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: آموزگار ابتدایی به تنهایی مسئول آموزش تمامی دروس است و هر گونه پیشرفت و مشکلات دانش آموز بر عهده معلم است که این موضوع بسیاری از فرصت های شرکت کردن در دوره های آموزشی را از فرد سلب می کند.
وی، ساختارهای متعدد تصمیم گیری را نیز از دیگر مشکلات ساختار آموزش و پرورش عنوان کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش عنوان کرد: راهبران آموزشی از دیگر مباحثی است که باید در دستور کار ویژه قرار گیرد تا با استقرار وضعیت این قشر ، بودجه لازم نیز در این زمینه تعریف شود.
حکیم زاده گفت: معلمان تنها قشری هستند که ابتدا خدمات آموزشی را ارائه می دهند و سپس حق الزحمه خود را دریافت می کنند که بر همین اساس مقرر شده از محل حذف مجتمع های آموزشی، محاسبات و میزان صرفه جویی شده، ردیف پرداخت نظام مند برایشان ایجاد شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تلاش سیستم آموزشی استان بر پوشش 100 درصدی تحصیلی است که سال های گذشته نیز رتبه های خوبی در این خصوص به جا ماند و برای سال تحصیلی جدید نیر حفظ و ارتقای شاخص ها اولویت است.
شهریار فولادوند اظهار کرد: استان مرکزی دارای پراکندگی منطقه ای است که بر همین اساس تلاش شده که کیفیت در عین رعایت بضاعت منطقه ای افزایش یابد.
وی، برگزاری کلاس های چند پایه را نیز از دیگر اقدامات در راستای پوشش تحصیلی عنوان کرد.
فولادوند تصریح کرد: تعدد متولیانی که قصد دارند از هر طریقی وارد حوزه پیش دبستانی شوند از مباحث جدی و مورد پیگیری آموزش و پرورش است و این نهاد آموزشی تلاش دارد تا برای استمرار آموزشی اثر بخش، مسیر این مراکز را از آموزش و پرورش عبور دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزاری کلاس های کوتاه مدت برای دانش آموزان مدارس حاشیه شهر را از دیگر اقدامات در دست اجرای این نهاد برای تحت آموزش قرار گرفتن همه افراد در همه مناطق عنوان کرد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.