به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با مدیران شهرک های صنعتی استان مرکزی در اراک، افزود: بالا بردن سطح تولید واحدهای صنعتی، عامل زدودن رکود اقتصادی و ایجاد اشتغال است و مسوولان، دولتمردان و صاحبان صنایع باید ارتقای تولید و در نتیجه بالا بردن تولید ناخالص ملی را سرلوحه تمام امور قرار دهند.
وی ادامه داد: داشتن استراتژی روشن صنعتی ضرورتی حیاتی است و باید با تولید صادرات محور و جلوگیری از واردات کالاهای با نمونه مشابه داخلی، رونق اقتصادی کشور را تثبیت کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیر نفتی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید با حمایت از صادرکنندگان در راستای تحقق این خواسته معظم له بیش از پیش تلاش کرد.
وی اضافه کرد: صنایع کوچک و متوسط توانایی بازاریابی برای محصولات خود را در خارج از کشور ندارند، از این رو شرکت شهرک های صنعتی باید تقویت مدیریت صادرات و ایجاد فن بازار های تخصصی را در دستور کار خود قرار دهد.
کریمی ادامه داد: صاحبان صنایع کوچک نیز باید با تقویت حلقه ارتباط خود با فن بازارها و همچنین شرکت های مدیریت صادرات، زمینه صادرات محصولات خود را به نقاط مختلف جهان فراهم کنند.
وی تاکید کرد: از آنجا که خروج از رکود و اجرا شدن اقتصاد مقاومتی در گرو صادرات است، می طلبد درباره مقوله صادرات دولتمردان با جدیت و اهمیت بیشتر نقاط ضعف را بررسی و دلایل کاهش صادرات را آسیب شناسی کنند و بکوشند روش های نوین تجارت را در زنجیره راهبردی صادرات قرار دهند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تولید با کیفیت محور اصلی پیشرفت و توسعه است و افزایش تولید، باعث افزایش اشتغال و درآمد ملی و افزایش صادرات و واردات می شود از این رو با توجه به اهمیت زیاد صادرات، دولت باید بستری مناسب را برای هرچه بهتر اجرا شدن این مهم فراهم کنند.
33 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.