به گزارش خبرآنلاین ، حسن طاهراحمدی در نشست صمیمانه تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران حوزه سلامت با اعلام این خبر ، بهره‌برداری کامل از بیمارستان در حال ساخت ولیعصر(عج) تا پایان سال جاری را شایعه دانست و افزود: پیشرفت عملیات تکمیل پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) طی دو سال و نیم گذشته به ۵۲ درصد رسیده است. این پروژه ۱۲ هکتاری به سه فاز تقسیم شده که در بهار ۹۷ یکی از این سه فاز راه‌اندازی می‌شود.
وی تاکید کرد : با اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم ، خدمات مناسبی در حوزه سلامت جسمی و روانی ارائه شد اما یکی از ضعف های این طرح را باید مختص نبودن آن به قشرهای آسیب‌پذیر دانست که جهت تامین منابع مالی برای درمان بیماران می توانست موثرتر باشد.
طاهر احمدی به کسب رتبه های برتر کشوری توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک به مدد تلاش‌های صورت گرفته در حوزه های سلامت ، بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، غذا و دارو اشاره کرد.
وی بیان کرد: حدود ۱۰۹ پروژه در بخش بهداشت و درمان استان به جز شهرستان‌های ساوه و خمین آغاز شده و در حال اجرا می باشند که از این تعداد ۵۰ پروژه افتتاح شده و مابقی در آینده افتتاح خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک توجه به شهرستان‌های کمتر برخوردار را از رویکردهای مهم عنوان کرد و افزود: عدالت حکم می‌کند که به شهرستان‌های محروم نیز رسیدگی کنیم که راه‌اندازی بیمارستان خنداب و اضافه کردن بخش‌های سونوگرافی، اتاق عمل و دستگاه بیهوشی به این بیمارستان در راستای این اهداف صورت گرفته است.
*قول مساعد برای راه اندازی اورژانس هوایی در استان
وی در ادامه ی صحبت های خود گفت: راه‌اندازی اورژانس هوایی از دیگر دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به استان مرکزی بود که به عنوان یکی از مطالبات مردم و دانشگاه مطرح شد و قول مساعد برای پیگیری این موضوع هم داده شد.
وی در خصوص سوءاستفاده از طرح تحول سلامت و مهر پزشکان گفت: قطعا در هر طرح بزرگی سوءاستفاده‌هایی نیز ایجاد می‌شود که باید وزارت بهداشت و درمان نسبت به آن حساسیت نشان دهد. موضوع سوءاستفاده دارویی یک پزشک به ارزش چند میلیارد تومانی بررسی و رد شده است اما در هر صورت امکان آن وجود دارد و استان مرکزی از این حیث جزو استان‌های پاک است که درصد انجام تخلف در آن کمتر است.
طاهراحمدی با انتقاد از رشد قارچ گونه مراکز طب‌های سنتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصل طب سنتی را قبول دارد و به عنوان یک رشته آکادمیک و علمی در این رشته دانشجو می‌پذیرد ، اما مسئله این است که تحت عنوان آموزه‌های دینی و روایات از شیوه‌های نادرستی در این طب استفاده می‌شود. از این رو به شدت در مقابل این اقدامات که فردی به نام تبریزیان نیز آنرا اشاعه می‌دهد موضع می‌گیریم چراکه بیشترین آسیب را به بیمار تحمیل می‌کند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به اینکه متوسط طلاق در استان نسبت به کشور بالاتر است، گفت: یکی از دلایل طلاق این است که زوجین از مسائل جنسی بی‌اطلاع هستند که این موضوع گاهی شیرازه خانواده‌ را بر هم می‌زند؛ در راستای کاهش این مشکل مراکز مشاوره دیده شده که به ارائه خدمات مشاوره‌ای به زوجین مشغولند.
*مطالبات ۱۶۰ میلیاردی علوم پزشکی از بیمه ها
وی در خصوص پرداختی‌های کارکنان در قالب طرح قاصدک اضافه کرد: طرح قاصدک برمبنای پرداخت براساس عملکرد فرد است. در این خصوص پرداخت کارانه در سطح کشور ۱۱ ماه عقب افتاده در حالیکه این رقم در استان مرکزی بین هفت تا هشت ماه است. علت این تعویق در پرداخت کارانه‌ها عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها به علوم پزشکی است.
طاهر احمدی گفت: در حال حاضر علوم پزشکی ۱۶۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد و از سویی ما ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی به بخش‌های دیگر داریم. در صورت پرداخت شدن بدهی‌ها قادر خواهیم بود پرداخت کارانه‌ها را به روز کنیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 720174
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.