به گزارش خبرآنلاین ، سرهنگ کیومرث عزیزی با بیان این که در سال گذشته ۱۱ هزار نزاع فردی در کل سال به وقوع پیوسته گفت : با وجود کاهش ۱۰درصدی این درگیری ها در مدت زمان مشابه پارسال که ۵۷۲۸ فقره نزاع بوده ، اما رقم بالای این آمار در استان نیاز به کارهای کارشناسی و بررسی علل توسط نهادهای فرهنگی دارد .
فرمانده نیروی انتظامی استان در تشریح عملکرد چهار ماه و۲۰ روز سال جاری از کاهش ۱۴درصدی سرقت با ۴۳۰۷ فقره و افزایش ۸۳درصدی کشف سرقت خبر داد و افزود : کشف مواد مخدر ۳درصد افزایش داشته و در این مدت ۲۰۵۱ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۵۰۲۳ نفر در این ارتباط دستگیر شده اند .
وی با اشاره به وقوع ۶ فقره قتل در این مدت که ۷ فقره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته گفت : متاسفانه آمار خودکشی در این مدت نسبت به سال گذشته ۱۷ فقره افزایش داشته که لزوم بررسی مشکلات و مسائل اجتماعی را می طلبد .
کشف ۲۷۹ فقره انواع جعل ، ۸۳۴ فقره کلاهبرداری و کشف ۸۱میلیارد ریال کالای قاچاق از دیگر آمار مکشوفه نیروی انتظامی استان است که فرمانده نیروی انتظامی استان به آنها اشاره کرد .
سرهنگ عزیزی در رابطه با تجمعات صنفی و اعتراضات از افزایش ۲۴۷درصدی این اعتراضات در سال جاری خبرداد و گفت : امسال ۱۱۸ تجمع صنفی در این مدت صورت گرفت که این اتفاق در سال گذشته در مدت زمان مشابه ۳۴ مورد بوده و نیاز به بررسی مشکلات صنفی در نزد مسئولان استان دارد .
کشف ۲۳۵ فقره جرائم رایانه ای و تشکیل ۲۰۶ پرونده در این رابطه گزارش دیگر این فرماندهی است که به گفته وی جرائم ۱۲۴درصد و کشف جرائم ۵درصد رشد داشته و بیشتر جرائم در حیطه نشر اکاذیب ، برداشت از حساب افراد و کلاهبرداری رایانه ای بوده است .
فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به نیروی محدود پلیس و لزوم ایجاد امنیت در جامعه بر ضرورت نصب دوربین های پایش توسط شهرداری ها تاکید کرد و گفت : در مرکز استان ۱۸ دوربین پایش نصب است در حالیکه حدود ۴۰۰ دوربین فقط در شهراراک نیاز است و نیاز استان خیلی بیش از این می باشد .
به گزارش خبرنگار ما ، در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 718863
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.