به گزارش خبرآنلاین، علی ابراهیمی افزود: این در حالی است که کشور سابقه چندین سال قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در جدا بودن بازرگانی از زنجیره تولید را دیده که نتیجه ای جز واردات در پی نداشته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تجارت حلقه وصل فعالیتهای تولیدی است بیان کرد: ما نمیدانیم چرا می خواهند بازرگانی را جدای از این حلقه در نظر بگیرند. این اقدام اشتباه است و منجر به از بین رفتن نتایج مثبت ۳ سال اجرایی شدن قانون خواهد شد.

ابراهیمی ضمن اشاره به سابقه ۳۰ ساله اجرایی خود، برای لزوم تداوم وضع موجود مثالی زد و افزود: مثلا در برهه ای کشور به خود کفایی در گندم می رسید اما همزمان شاهد واردات گسترده گندم به کشور بودیم.

وی گفت: در حال حاضر از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، تامین آب برای تولید محصول کشاورزی در اختیار وزارت نیرو است، همچنین از طرف دیگر تامین مالی این وزارتخانه نیز در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه دولت در چنین شرایطی تصمیم گرفته است بازار آن را هم از اختیارات این وزارتخانه خارج کند و به وزارتخانه ی دیگری منتقل نماید، اظهار داشت: قطعا در این شرایط این وزارت جهاد توانی برای برنامه ریزی تولیدی نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر بنده و اعضای کمیسیون کشاورزی بشدت مخالف جداسازی وظایف بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی و تشکیل وزارت بازرگانی هستیم. به نظر ما باید همین مسیر موجود را دولت با رفع اشکال ادامه دهد.

علی ابراهیمی مزایای قانون انتزاع بعد از اجرایی شدن در دولت یازدهم را مثبت ارزیابی کرده وتاکید کرد: اولین حسن اجرای قانون انتزاع، مدیریت واحد تولیدات محصول کشاورزی بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 717830
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.