به گزارش ایرنا، قربانعلی افشانی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه مرحله کشوری سیزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر درس ادبیات فارسی افزود: به منظور کیفیت بخشی به آموزش، المپیاد، مسابقات و جشنواره های مختلف برگزار شده که جشنواره الگوهای تدریس برتر یکی از موثرترین آن ها است.
وی، فراهم کردن زمینه ارتقای صلاحیت های علمی و حرفه ای دبیران، بهبود عملکرد آموزشی و تدریس دبیران در کلاس، شناسایی و ترویج روش های تدریس موفق و کارآمد و کاربردی کردن نظریه های یادگیری را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
افشانی اظهار کرد: فراهم شدن زمینه های مناسب به منظور بروز خلاقیت و نوآوری دبیران، ایجاد رقابت سالم با تکیه بر روش های موثر و فعال در روند علم آموزی و بهره مندی هوشمندانه از فناوری های نوین در فرآیند یادهی یادگیری نیز از دیگر اهداف این برگزاری این جشنواره فرهنگی در سطح کشور است.
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزرات آموزش و پرورش تصریح کرد: این جشنواره زمینه ساز ارتقای صلاحیت معلمان است زیرا معلم عنصر و کانون اصلی تربیت و تحول در نظام آموزشی و پرورشی کشور است.
افشانی عنوان کرد: کاربست تدریس موفق در کلاس درس هدف غایی و اصلی آموزش و پرورش است و ارتقای عملکرد آموزشی با اقدامات کاربردی کیفی و کمی محقق می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: مبنای برگزاری این جشنواره کیفیت بخشی در فرایند آموزش است و تربیت مهم ترین اساس در این فرآیند بوده و کلاس درس عرصه هنرنمایی افرادی است که انگیزه ها و استعدادهای خفته را بیدار می کنند.
شهریار فولادونداظهار کرد: هنرنمایی معلم در کلاس درس باعث می شود همه موضوعات مطرح شده معنا دار باشند و هدف اصلی محقق شود زیرا موفقیت در روند آموزش چیزی جز جذب مخاطب، ایجاد ارتباط منطقی و تعامل دوستانه نیست.
وی خاطرنشان کرد: الگوهایی که در تدریس برتر ارائه می شود در راستای جذاب بودن آموزش است و معلمان نیز علاوه بر توجه به این مهم باید با در نظر گرفتن شرایط و گرفتن تصمیمات میدانی در تحقق اهداف آموزشی گام بردارند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: اساس تدریس های منتخب مشارکت دانش آموزان است و داشتن الگوی مناسب در راستای ارائه یک مطلب روشی باست که فرد را هرچه بهتر و سریعتر به مسیر اصلی و مناسب آموزشی می رساند.
فولادوند ادامه داد: روش های انفعالی در آموزش معنا ندارد و پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست بلکه باید با مشارکت جویی و خلاقیت اطلاعات را به صورت عمیق و جذاب ارائه داد.
در این جشنواره پنج داور حضور داشت و 32 نفر از سراسر کشور به عنوان منتخب برگزیده شدند که در پایان با اهدای لوح و جوایزی از آنها تقدیر به عمل آمد.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.