به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید رضا تقوی روز سه شنبه در همایش گرامیداشت سالروز پنجم مرداد و سالروز تاسیس نماز جمعه به فرمان امام راحل در مصلی بیت المقدس اراک، افزود: نماز جمعه یادگار گرانبهای امام راحل در راستای آگاه سازی افکار جامعه از مسائل روز دنیا و توطئه های دشمنان استکبار جهانی بر علیه مسلمانان و مظلومان جهان است.
وی ادامه داد: امامان جمعه وظیفه دارند آرمان های نظام اسلامی را با دقت هر چه تمامتر مطالعه کرده و با تسلط بر اهداف شوم دشمنان ایران و اسلام و مواضع انقلاب اسلامی در مناسبات بین المللی، نسبت به اشاعه اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: نماز جمعه نماد وحدت و همدلی مسلمانان جهان است و امروز دشمنان اسلام از این اجتماع بزرگ مسلمانان وحشت زده اند به طوری که از هر ابزاری برای فروپاشی این اجتماع بزرگ استفاده می کند.
وی نماز جمعه را عامل بقاء و دوام حکومت اسلامی دانست و گفت: تریبون نماز جمعه بهترین ابزار برای روشنگری جامعه از اهداف والای نظام اسلامی است که امامان جمعه باید با بهره گیری از این فرصت ارزشمند، ضمن اشاعه اخلاق اسلامی و اهل بیتی در راستای معرفی توطئه های دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی استفاده کنند.
حجت الاسلام تقوی افزود: نماز مقدس جمعه از محوریت نظام اسلامی و فرهنگ والای ولایت سرچشمه گرفته تا در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و تربیتی انسانها را به سمت و سوی معنویت و فرهنگ الهی رهنمون سازد.
وی ادامه داد: استکبار ستیزی یکی از مهمترین مواضع نظام اسلامی است که امامان جمعه وظیفه دارند با بهره گیری از اندیشه امام راحل و راهبردهای رهبر معظم انقلاب این مهم را در جامعه تبیین کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: اشاعه فرهنگ قناعت و پرهیز از اشرافی گری یکی دیگر از وظایف امامان جمعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام تقوی حضور رزمندگان اسلام در سوریه و عراق را برای دست یابی به 2 هدف مقدس دانست و گفت: دفاع از مظلومان و محرومان و همچنین جلوگیری از پیشروی دشمنان اسلام به مرزهای کشور مهمترین اهداف رزمندگان اسلام است.
وی بیان کرد: افرادی که مخالف حضور رزمندگان اسلام در سوریه و عراق هستند باید بدانند که در صورتی که ما از کشورهای همسایه خود غافل شویم باید در داخل مرزها با دشمنان مقابله کنیم و روحیه تدافعی در هر شرایطی محکوم به شکست است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: امروز نهادهای پشتیبان نظام از سوی دشمنان مورد هجمه قرار می گیرد که این مهم نیز یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی در راستای ایجاد تفرقه و 2 قطبی کردن جامعه است بنابراین امامان جمعه باید این توطئه دشمنان را به خوبی برای مردم تشریح و تبیین کنند.
وی بیان کرد: برخی از افراد با اشاعه مطالبی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مردم را به بهانه خروج ارز از کشور از حضور در مناسک حج منع می کنند در صورتی که سالانه بیش از هفت میلیون ایرانی با سفرهای غیر ضرور سرمایه کشور را هدر می دهند.
حجت الاسلام تقوی در ادامه سخنان خود اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تجلیل از مقام شامخ شهدا را یکی دیگر از وظایف امامان جمعه دانست و گفت: روحیه ایثار و شهادت مهمترین عامل حفظ کشور از گزند دشمنان نظام اسلامی است و این فرهنگ باید در لایه های مختلف جامعه به خصوص نسل جوانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، به خوبی تبیین شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: نماز جمعه اولین قرار گاه فرهنگی است و باید از این فرصت ارزشمند در راستای اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و تشریح توطئه های دشمنان اسلام استفاده کرد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بیان کرد: نماز جمعه در بعد عبادی و تربیتی ساختن روح و رفتار انسان ها و در بعد سیاسی نظام سیاسی جمهوری اسلامی را مدد و یاری می رساند و نماز جمعه نماز حاکمیت و ولایت است.
وی ادامه داد: امام جمعه از سوی حاکمیت انتخاب و منصوب می شود و مردم با قرار گرفتن در کنار امام جمعه مظهر همیاری نظام و مردم هستند.
در پایان این آیین برخی از امامان جمعه و تنی چند از خانواده های معظم شهدا با اهداء لوح تجلیل شدند.
همچنین نمایشگاه دستاوردهای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی نیز در مصلی بیت المقدس گشایش یافت.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 900 نقطه از کشور و 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.