حسین درجاتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشاورزان ساکن در جنوب به ویژه دزفول و اندیمشک، در سال زراعی جاری ترجیح دادند به جای پیاز، کشت جو و گندم را انجام دهند و تغییر الگوی کشت در این نواحی در این فصل در مناطق مرکزی کشور و استان مرکزی خود را با افزایش قیمت نشان داده است.
وی اظهار کرد: کاهش تولید و در نتیجه عرضه نشدن محصول پیاز به بازار مصرف باعث شده تا قیمت هر کیلوگرم پیاز در بازار مصرف استان مرکزی به 40 هزار ریال برسد.
درجاتی گفت: در صورتی که محصول پیاز به خارج از کشور صادر نشود در هفته آینده پیش بینی می شود قیمت این محصول در استان مرکزی به 20 تا 25 هزار ریال کاهش پیدا کند.
وی افزود: روانه 50 تا 100 تن پیاز در میدان های تره بار استان مرکزی توزیع می شود که عمده آن از استان اصفهان و بندر عباس تامین می شود.
رئیس اتحادیه میدان تره و بار اراک گفت: برخی کشاورزان پیازکار از اصفهان به استان مرکزی مهاجرت کرده اند و در زمین های مستعد این استان اقدام به کشت محصول پیاز می کنند.
درجاتی افزود: مصرف پیاز با کیفیت با نوع گونه آن ارتباط مستقیم دارد و انواع درشت این محصول پرخاصیت در رستوران ها، اندازه متوسط در منازل و پیازهای کوچک با کیفیت بیشتر مصرف خوراکی دارد.
وی اظهار کرد: پیاز تخم تبریزی نوع پر مصرف پیاز در استان مرکزی است که مردم این خطه تمایل بیشتری به مصرف آن در کنار غذا و در تهیه انواع خوراکی دارند.
130 واحد تره و بار در استان مرکزی در توزیع محصولات باغی و زراعی فعالیت دارند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.