رشد روز افزون تکنولوژی خواه ناخواه زندگی واقعی ما را با دنیای مجازی گره زده است و میزان علاقه مندی و حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی فضای مجازی برای کسب اطلاعات و اخبار تا حدودی نشان دهنده اقناع نشدن این قشر از رسانه های داخلی است.
محدود کردن این شبکه ها در داخل کشور ممکن است نه تنها مصونیتی برای کاربران فراهم نکند، بلکه مجبور به پرداخت هزینه های جبران ناپذیری در تهدیدهای ارزش های جامعه نیز شویم.
ظهور و بروز وسایل ارتباطی باعث گرایش شدید مخاطبان نسبت به آنها شده است و این امر ناشی از مجموعه کارکردها و نقش هایی است که ابزارهای ارتباطی برای مخاطبان به ارمغان آورده است.
به طور خلاصه می توان گفت این شبکه ها سرویس های مبتنی بر وبی است که خدمات آنلاین، پلتفرم ها یا سایت هایی را شامل می شود که افراد نظرات و علاقه مندی های خود را در آنها بیان کرده و با دیگران به اشتراک می گذارند.
علاوه بر پیامدهای مثبت و تسهیل در برقراری ارتباط انسان ها این شبکه ها دارای پیامدهای منفی نیز هستند، کاهش احساسات شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب، تبلیغات ضد دینی و القای شبهات، انزوا و دور ماندن از محیط های واقعی اجتماع از جمله برخی از این پیامدهاست.
سانسور نشدن اخبار داخلی، مجهز شدن به رسانه های داخلی قوی، آگاه کردن قشرهای مختلف جامعه در استفاده صحیح از تکنولوژی های وابسته به زندگی کنونی به منظور با سواد شدن رسانه ای ایرانیان و آگاه شدن از تغذیه های خبری نامناسب رسانه های بیگاه شاید تا حدودی ما را در حفظ ارزش ها و سرمایه ها استوار تر کند.
از تبدیل مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی به مسائل امنیتی جلوگیری کنید از دیگر عنوان های خبری این شماره هفته نامه توسعه مرکزی است.
هفته نامه سیاسی، اجتماعی توسعه مرکزی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی نایب علی هداوند منتشر می شود.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.