امیر زندی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نوسان و افزایش قیمت گوشت مرغ در این استان ناشی از بالا بودن دمای هوا در استان های شمالی و جوجه ریزی کم توسط واحدهای مرغداری ها است که پیش بینی می شود تا پایان تابستان تداوم داشته باشد.
وی اظهار کرد:مردم هرسال به علت افزایش دما با نوسان قیمت گوشت مرغ مواجه می شوند و این مشکل از وایل فصل پاییز به تدریج حل می شود.
زندی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی به منظور کمک به مصرف کنندگان، عرضه مرغ منجمد در فروشگاه های تحت پوشش در این استان را آغاز کرده است.
رئیس اتحادیه مواد پروتئینی استان مرکزی گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ موجب شده تا قدرت خرید مردم با توجه به رکود موجود در بازار کاهش پیدا کند و در نتیجه آحاد جامعه در این شرایط خواستار نظارت بیشتر بازرسان برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستند.
زندی افزود: صنعت و معدن، متولی قیمت گذاری گوشت مرغ است و مجموعه اصناف استان مرکزی بارها خواستار نظارت بر روند قیمت گذاری گوشت مرغ شده اند تا در نظارت بازار همکاری داشته باشند و این مهم تاکنون بی نتیجه بوده است.
وی اظهار کرد: نوسانات قیمت گوشت مرغ در بازار استان مرکزی موجب تردید در تصمیم گیری و برنامه ریزی تولیدکننده این منطقه به عنوان قطب تولید مواد پروتئینی در گوشت سفید می شود.
وی در ادامه گفت: گوشت قرمز در استان مرکزی افزایش قیمت ندارد و قیمت مصوب آن از سال گذشته تغییری نداشته و اکنون هر کیلوگرم گوشت گوسفند با 340 هزار ریال و و راسته گوسفند بدون دنبه با 430 هزار ریال در اختیار خریداران قرار می گیرد.
600 واحد صنفی مواد پروتئینی گوشت سفید و قرمز در استان مرکزی فعالیت دارند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.