محمد صادق قائمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 10دولت یازدهم در سایه برنامه در سال نخست فعالیتش 10 طرح آموزشی و در سه سال بقیه به ترتیب 19، 12 و 20 فضای آموزشی را با مشارکت خیران در استان مرکزی به انجام رسانید و تحویل این فضاها به نهاد آموزش و پرورش به طور مستقیم در کیفیت آموزش و تحصیل دانش آموزان نقش دارد.
وی ادامه داد: ساخت سالن ورزشی مدرسه توکلی اراک، نمازخانه مدرسه ابتدایی شهدای ایثار، مدرسه 6 کلاسه آیت الله اشعری زرندیه، نماز خانه مدرسه شاهد ساوه، کارگاه حاج خدادادی در هنرستان فنی خوارزمی، مدرسه 12 کلاسه حاج محمد رضا کاظمی شهرک پردیس، تکمیل مدرسه 2 کلاسه علم الهدی انجیرک، تخریب و بازسازی دبستان 12 کلاسه قدس، تخریب و بازسازی مدرسه 15 خرداد شهرک نبئی، تخریب و بازسازی مدرسه روستای دینه کبود اراک، مدرسه حاج حسینی، نماز خانه علامه طباطبایی خمین، مدرسه 12 کلاسه آزادی غرق آباد، دبستان شهرک علوی ساوه، مدرسه راهنمایی شهرک علوی ساوه، دبیرستان 12 کلاسه حاج سید ناصر ابطحی و تکمیل و تعمیر استادیوم ورزشی تفرش از جمله طرح ها و فضاهایی است که در دوره فعالیت دولت روحانی به انجام رسیده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطر نشان کرد:در ساخت و تکمیل این طرح ها از فناوری روز همانند سبک سازی و صنعتی سازی سازه ها بهره گیری شده است.
قائمی گفت: 15 مورد از این فضاها در قالب 55 کلاس درس و در فضایی به وسعت 6 هزار و 180 متر مربع با اعتبار 70 میلیارد ریال در روستاها و مناطق محروم استان مرکزی به بهره برداری رسیده است که فصلی ارزشمند در توسعه آموزشی مناطق محروم به شمار می آید.
وی ادامه داد: چهار میلیارد ریال از مجموع اعتبارات این حوزه در دولت یازدهم در استان برای تجهیز آموزشی و افزایش عدالت آموزشی و سهولت در امر آموزشی دانش آموزان مناطق روستایی صرف شده است.
قائمی ،از به کار گیری سه اتاقک (کانکس) در قالب 6 کلاس آموزشی در روستاهای محروم استان مرکزی خبر داد و گفت: شمار اندک دانش آموزان، پیش بینی مهاجرت و خالی شدن روستاها از دانش آموز، اصلی ترین علتی است که تصمیم استفاده از کانکس در این روستاها را رقم زده است.
وی ادامه داد: این کانکس ها برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به دانش آموزان به وسایل سرمایشی و گرمایشی مطمئن و ایمن تجهیز شده اند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطر نشان کرد: 2 هزار فضای آموزشی با 9 هزار و 700 کلاس درس در این استان وجود دارد که 612 مدرسه با 2 هزار و 642 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و 416 فضای آموزشی با یک هزار و 400 کلاس درس نیازمند تخریب و مقاوم سازی دارند و 196 طرح با 2 هزار کلاس درس با کمک خیران بازسازی و مقاوم سازی شده است.
وی گفت: برای احیا و بازسازی این فضاها 850 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.