به گزارش ایرنا، دکتر رضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 37 هزار و 415 راس دام در بهار امسال علیه بیماری های واگیر دار و مشترک بین انسان و دام نظیر بروسلوز، هاری، طاعون نشخوار کنندگان کوچک، لامپی اسکین و تب برفکی ایمن شدند.
وی بیان کرد: از 30 راس اسب در کمیجان امسال تست سرمی مشمشه گرفته شده و 125 راس گاو نیز علیه سل و بروسلوز تست شدند که هشت راس گاو سلی با تشکیل پرونده برای پرداخت غرامت به کشتارگاه اعزام، به روش بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف خارج شدند.
رضایی تصریح کرد: در راستای مقابله با انگل های خارجی دام نظیر کنه، جرب، شپش، مایت و پیشگیری از وقوع بیماری تب کریمه کنگو نیز امسال با مصرف 91 لیتر سم رایگان 227 راس دام سنگین ، 11 هزار و 161 راس دام سبک و 36 هزار و 720 متر جایگاه سم پاشی شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی کمیجان عنوان کرد: در واحد نظارت بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی 329 مورد بازدید از این مراکز شامل رستوران ها، کبابی، قصابی و مرغ فروشی انجام شد که سه مورد غیر بهداشتی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.
رضایی خاطرنشان کرد: تعداد 353 راس دام سبک و 162 راس دام سنگین مورد بازرسی پیش و پس از کشتار قرار گرفت و در مجموع 422 کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف شناسایی و حذف شد.
وی اظهار کرد: 12 مورد نمونه برداری از شیر خام و 72 مورد نمونه برداری از مرغداری های نیز در بهار امسال در کمیجان انجام شد.
رئیس شبکه دامپزشکی کمیجان گفت: در حوزه آموزش و ترویج نیز820 نفر از دامداران و روستاییان آموزش های لازم در خصوص بیماری های مشترک بین انسان، دام و بیماری های واگیردار را فرا گرفتند و 2 هزار و 500 برگ اقلام آموزشی توزیع شده است.
رضایی افزود: با تلاش شبکه دامپزشکی کمیجان و تعامل سازنده با دستگاه های مرتبط شهرستان در سال جاری موردی از بیماری های اخطار کردنی و همه گیر در شهرستان مشاهده نشده است.
کمیجان از توابع استان مرکزی و دارای 39 هزار نفر جمعیت است که در 101 کیلومتری اراک واقع شده است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.