رضا مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنا بر گزارش ایستگاه های هواشناسی استان از عصر چهارشنبه اغلب مناطق نیمه شمالی استان مرکزی شاهد بارش های رگباری و رعد و برق بوده است.
وی بیان کرد: این سامانه در برخی از مناطق موجب سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر شد و بررسی ها نشان می دهد افزایش ناپایداری ها و گسترش آن به سایر مناطق استان تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وضعیت هوای استان مرکزی در روز جاری آسمانی گردآلود پیش بینی شده که در برخی از ساعات به ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابرناکی،رگبار، رعد و برق و وزش باد امکان دارد.
مرادی توضیح داد: هوای استان در روز جمعه کمی ابری و غبار آلود خواهد بود که در ساعات بعدازظهر در برخی از نقاط افزایش ابر و در نواحی شمالی استان احتمال رگبار، و وزش باد پیش بینی شده است.
وی گفت: گزارش ها نشان دهنده کاهش دما در اغلب مناطق استانی به ویژه در مناطق شمالی در روز جاری رخ داده است و این شرایط تا فردا (جمعه) تداوم خواهد داشت.
وی یادآور شد: از اوایل هفته آتی دمای هوا در مناطق مختلف استان مرکزی به تدریج افزایش خواهد یافت.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: آشتیان با کمینه دمای 15 درجه سانتیگراد بالای صفر و دلیجان با 33 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
مرادی بیان کرد: حداقل دمای هوای اراک در 24 ساعت گذشته 19 درجه و حداکثر آن 32 درجه سانتیگراد گزارش شده است.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 95) تاکنون 330 میلی متر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.