مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه در حاشیه این آیین با یادآوری اینکه این طرح از نیمه دوم فروردین‌ماه سال جاری به صورت غیررسمی آغاز شده بود، گفت: این طرح با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرستان ساوه اجرا می‌شود و با اجرای آن آرزوی دیرینه مردم این شهرستان برای برخورداری از آب سالم و با کیفیت محقق می شود.
نقی بهجت افزود: طرح خط انتقال با اعتبار 300 میلیارد ریال به طول 131 کیلومتر از ابتدای خط تصفیه خانه دودهک دلیجان به سمت منطقه یحیی آباد ساوه انجام می شود.
وی گفت: سالانه 14 میلیون مترمکعب آب از این خط به شهرستان ساوه اختصاص داده می شود که معادل 444 لیتر برثانیه است.
بهجت اظهار کرد: آب مورد نیاز در چشم انداز 1410 برای جمعیت 377 هزار نفری ساوه؛ یک هزارو 300 لیتر برثانیه برآورد شده است.
وی گفت: از یک هزار و 300 لیتر برثانیه 805 لیتر از منابع آب زیرزمینی تامین و مابقی از آب های سطحی و انتقال از آب استان های دیگر در نظر گرفته شده است.
مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه افزود: از 444 لیتر برثانیه 44 لیتر سهم صنعت، 65 لیتر سهم روستا های مورد نظر و 35 لیتر سهم شهرستان ساوه است.
بهجت اظهار کرد: نحوه انتقال آب از تصفیه خانه دودهک دلیجان به صورت سقلی به طول 131 کیلومتر از جنس لوله فولادی با پوشش خارجی و داخلی به قطر 900 میلیمتر با 36 اینج در دو قطعه اول 60 کیلومتر و قطعه دوم با 71 کیلومتر است.
وی گفت: طراحی خط انتقال با هدفگذاری پیک دبی آب 630 لیتر بر ثانیه و با احتساب شهرهای جعفریه و دستجرد با پیک انتقال 710 لیتر بر ثانیه انجام شده است.
استان مرکزی سالانه از سد کوچری در مجموع 27 میلیون متر مکعب تخصیص دارد که 14 میلیون متر مکعب در سال آن مربوط به شهر ساوه، روستاها و صنایع این شهرستان است.
ساوه به عنوان دومین کانون جمعیت استان مرکزی بیش از290 هزار نفر جمعیت و 53 هزار مشترک آب شهری دارد.
در حال حاضر 18 هزار مشترک روستایی ساوه از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند و بر اساس سرشماری سال 95، از مجموع 180 روستا بیش از 110 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.
محسن بختیار معاون وزیر نیرو، پس از این مراسم در نشست شورای اداری شهرستان ساوه شرکت می کند و پس از آن برای گشایش سایرطرح ‌های وزارت نیرو در شهرهای اراک، آشتیان، محلات و شازند ساوه را به مقصد این شهرها ترک می کند.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.