به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در جمع اعضاء هیات مدیره ساخت زائر سرای استان مرکزی در مشهد مقدس، افزود: از صفر تا 100 این اعتبار باید از مشارکت های مردمی تامین شود.
وی ادامه داد: ساخت زائرسرای استانی در مشهد مقدس از تاکیدات مقام معظم رهبری برای استفاده آحاد جامعه و حضور بی دغدغه در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است که مردم باید برای ساخت این زائرسرا مشارکت بیشتری داشته باشند.
امام جمعه بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس در زمینی به وسعت حدود 1000 متر مربع آغاز شده اما به دلیل کمبود اعتبارات با پیشرفت فیزیکی کمتر از 10 درصد رها شده است.
وی اضافه کرد: زمین و پروانه برای ساخت زائرسرای ارزان قیمت از سوی شهرداری مشهد به صورت رایگان به استان مرکزی داده شده بنابراین انتظار می رود خیران نیز با مشارکت گسترده خود در این امر مقدس زمینه حضور آحاد جامعه را در مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) برای مدت نامحدودی فراهم کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: بسیاری از افراد در استان مرکزی حتی یک بار هم به مشهد مقدس سفر نکرده اند و بسیاری دیگر هم که سفر می کنند توانایی پرداخت هزینه های سنگین هتل ها و مسافرخانه ها را ندارند، بنابراین مردم و مسئولان باید نسبت به پرداخت کمک های مالی برای تکمیل و تجهیز این زائر سرا در راستای رفاه آحاد جامعه تلاش کنند.
هیات مدیر ساخت زائر سرای امام رضا(ع) آذرماه سال 1393 با سرمایه هشت میلیونی از سوی نماینده ولی فقیه، استانداری، سپاه روح الله و اداه کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی فعالیت خود را آغاز کرد.
در مجموع تا پایان فصل بهار امسال حدود هفت میلیارد ریال اعتبار از محل کمک های مردمی برای ساخت زائر سرای استان مرکزی در مشهد جمع آوری شد که با این اعتبار عملیات فوندانسیون و خرید آهن آلات مجتمع انجام شده است.
هم اکنون نیز حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در صندوق موسسه موجود است که ساخت طبقه منفی یک با تکیه بر این اعتبار آغاز شده است.
زائر سرای امام رضا (ع) استان مرکزی در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع آغاز شده که زیربنای هشت هزار متر مربع در هفت طبقه مثبت و سه طبقه منفی نیز در آن پیش بینی شده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.