به گزارش خبرآنلاین، سید محمد حسینی افزود: این محوطه به عنوان یکی از شناخته شده ترین و در عین حال جذابترین مقاصد گردشگری استان، به بستر سازی هایی برای جذب بیشتر گردشگر نیاز دارد از همین رو نشست هایی را با سرمایه گذاران ایتالیایی داشتیم که در نهایت توانستیم با متقاعد کردن آنها نسبت به سود دهی سرمایه گذاری در این منطقه، ساخت اولین هتل سازه فلزی و با قابلیت جابجایی را آغاز کنیم. شرکت ایتالیایی «سیلک‌رود» در این قرارداد متعهد شده که با استفاده از سازه‌های یوناهاوس پیش‌ساخته نسبت به ساخت مجتمع‌های اقامتی، پذیرایی، هتل‌های سبک و بازارچه‌های صنایع دستی اقدام کند.
وی اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری برای ساخت این مجتمع 40 میلیارد ریال است که تماما توسط بخش خصوصی تامین می شود که این سرمایه گذاری را باید از حسنات برجام در حوزه گردشگری دانست زیرا این سرمایه گذاران ایتالیایی بارها اذعان داشتند که پیش از این تمایل چندانی برای حضور در ایران نداشته اند زیرا مورد تحریم و فشار دولت ها قرار می گرفته اند.
وی در ادامه گفت: مرمت و نگهداری مناسب از این محوطه تاریخی و همینطور ساخت این مجتمع اقامتی، قطعا به توسعه گردشگری که هدف دولت برای دستیابی به منابع اقتصادی سبز و پایدار و همینطور تولید شغل است، منجر می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: حفظ، مرمت و معرفی جاذبه های تاریخی همانند این محوطه، نه تنها باعث رشد صنعت گردشگری و رونق اقتصادی می شود، بلکه برگ برنده هویت سازی برای نسل های آینده است از این رو میبایست این داشته ها را همچون ریشه های زرین حفظ و نگهداری کرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 698547
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.