به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایین بهره برداری از این بیمارستان فوق تخصصی گفت: مشارکت هدفمند و حضور بخش خصوصی در حوزه سلامت کشور سرمایه ای مهم و کلیدی است و صرف نظر از سرمایه گذاری و درآمدزایی شایسته تقدیر است.
دکتر حسن قاضی زاده هاشمی افزود: ارتقای سهم سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش سلامت کشور زمینه خدمت رسانی بهینه را در حوزه درمانی مهیا می کند و این مهم در دولت یازدهم به عنوان سیاست اولویت دار دنبال شد.
وی توضیح داد: حوزه سلامت در کابینه یازدهم و دوازدهم معتقد است حمایت های اصولی از بخش خصوصی باید محور قرار گیرد چرا که منابع مالی دولت محدود است و افزایش تعداد تخت های مراکز درمانی فوق تخصصی بدون همراهی بخش رقم نمی خورد.
وی افزود: استقرار مرکز درمانی فوق تخصصی سینا با تنوع خدمات تخصصی در اراک در تکمیل زنجیره درمانی مناطق غرب کشور اثر دارد و بخشی از نیازها پاسخگویی می کند و تلاش این بیمارستان خصوصی برای دریافت مجوز راه اندازی بخش سنگ شکن و پزشکی هسته ای قابل تقدیر است وآمادگی برای حمایت لازم از این تقاضا وجود دارد.
قاضی زاده هاشمی بیان کرد: به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی در حوزه سلامت امید است با حضور با انگیره بخش خصوصی در ماموریت های سلامت تا قبل تیرماه سال آینده بیش از یکهزار تخت بستری به مجموعه های درمانی استان مرکزی افزوده شود که بیش از 500 تخت درمانی آن باید در مرکز استان هدفگذاری شود.
وی، با ابراز امیدواری نسبت به ساخت بیمارستان 650 تختخوابی با اراک گفت: بیمارستان فوق تخصصی خصوصی سینا با هدف خدمت و رعایت استانداردهای حوزه سلامت و درمان می تواند مورد استقبال مردم قرار گیرند و مراجعان خواستار احترام، ارائه خدمات مطلوب و رعایت انصاف هستند و با این سه اصل بنیادین اعتبار این مجموعه حفظ خواهد شد.
استاندار مرکزی نیز در آیین بهره برداری از بیمارستان خصوصی سینا در اراک عنوان کرد: مقبولیت وزارت بهداشت و درمان در دولت یازدهم مثال زدنی است و این مهم به دلیل هدفگذاری صحیح برنامه های سلامت محور و ایجاد رضایتمندی مردم حاصل شده است.
محمود زمانی قمی تاکید کرد: رئیس جمهوری نسبت به عملکرد وزارت بهداشت و شخص وزیر رضایتمندی دارند و خواستار حضور ایشان در کابینه دولت دوازدهم هستند و مردم نیز به واسطه خدمات قابل تقدیر در حوزه سلامت کشور در چهار سال آتی نیز علاقه دارندمسیر ترسیمی در بخش سلامت با اقتدار به جلو برود.
وی اظهار کرد: اگرچه زمان ماموریت دولت یازدهم رو به افول است اما در هفته اخیر 2 وزیر در استان مرکزی حاضر شده و با قوت موضوعات استانی را پی گرفته اند که این امر نشان از علاقه مندی و اهمیت خدمت در کابینه تدبیر و امید است.
زمانی قمی بیان کرد: حوزه سلامت رضایت مردم را به سرعت جلب کرده است و نمونه های بارز این رضایتمندی را می توان در نقاط مختلف استان مرکزی و طرح های توسعه ای و افتتاح و تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی شاهد بود.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در همه حوزه ها به ویژه سیاست خارجی موفق عمل کرده است و حل پیچیده ترین پرونده سیاسی کشور را می توان مصداقی از این موفقیت دانست که در امر معیشت و اقتصاد کشور تاثیر مثبت داشته است و تکمیل آن نیز می تواند مشکلات دیگر کشور را رفع کند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: موضوع برجام در حوزه سلامت نیز تسهیلگری داشته و به طور مستقیم در دسترسی به دارو، تجهیزات و امکانات درمانی اثر گذاشته است ،به طوری که شرایط امروز کشور با سال 92 متفاوت و غیرقابل مقایسه است و در استان صنعتی و اقتصادی مرکزی نیز می توان اثرات مثبت این تصمیم بزرگ را شاهد بود.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی خصوصی سینا اراک در این آیین گفت: این بیمارستان فوق تخصصی در زمینی به وسعت 11 هزار و 450 مترمربع و زیربنای 21 هزار مترمربع در هشت طبقه توسط بخش خصوصی ساخته شده و دارای پیشرفته ترین امکانات تشخیصی و درمانی است.
دکتر هوشنگ طالبی افزود: این مرکز درمانی فوق تخصصی دارای 13 اتاق عمل است که 11 اتاق عمل آن درحال حاضر راه اندازی شده و با مجهزترین امکانات تخصصی و پیشرفته ترین سیستم تهویه در ایران(لامینارفلو) فعالیت دارد.
وی توضیح داد: بیمارستان خصوصی سینا 14 تخت آی سی یو، 10 تخت سی سی یو ،هشت تخت ویژه(VIP) ، 10 تخت پست سی سی یو دارد و سیستم تهویه CSR به عنوان پیشرفته ترین سیستم در بیمارستان های غرب کشور است.
طالبی تصریح کرد: این بیمارستان فوق تخصصی خصوصی دارای مرکز درمان ناباروری، جراحی مغز و قلب، رادیولوژی، انژیوگرافی، ام آر آی، سی تی اسکن و سایر خدمات تشخیصی ودرمانی است و به زودی با دریافت مجوز، خدمات تخصصی پزشکی هسته ای و سنگ شکن راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: 150 پارکینگ سرپوشیده، باز و اختصاصی، فضای اداری و امکانات اقامتی ویژه همراه بیماران، رستوران، فضای رفاهی ویژه کادر درمانی، بیماران و پزشکان به صورت مجزا از دیگر امکانات درنظر گرفته شده برای این مرکز درمانی فوق تخصصی خصوصی است.
مدیرعامل شرکت ماورای درمان استان مرکزی، مهمترین شاخصه این مرکز درمانی را بهره مندی از اورژانس شبانه روزی اطفال و تجمیع مجموعه تخصصی و فوق تخصصی در یک مرکز درمانی و سیستم مدرن و خاص تهویه اتاق های عمل عنوان کرد.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال 1389 آغاز شد و منابع مالی سرمایه گذاری شده برای آن 950 میلیارد ریال بوده است که 200 میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات و بقیه حاصل آورده سرمایه گذاران بوده است و از این میزان نیز 500 میلیارد ریال برای ساخت فضای درمانی و بقیه صرف خرید زمین و تجهیزات شده است.
طالبی تصریح کرد: باتوجه به اینکه استان مرکزی در مسیر کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق واقع شده است مشارکت بخش خصوصی در خدمات سلامت برای بهبود و ارتقای خدمات پیش بیمارستانی و درمانی با توجه به فرسودگی فضاهای درمانی استان ضرورتی است که با بهره برداری از این مرکز تکمیل می شود.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی خصوصی سینا اراک اضافه کرد: این مرکز درمانی تاکنون 120 فرصت شغلی ایجاد کرده است که با تکمیل زنجیره درمانی بر ای 450 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.
در این آیین لوح یادمان افتتاح بیمارستان خصوصی سینا اراک به همراه تندیس امیرکبیر توسط رئیس بیمارستان سینا به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد.
استان مرکزی با یک میلیون و 99هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
قاضی زاده هاشمی و هیات همراه در سفر دوروزه به استان مرکزی به شهرستان های دلیجان، محلات، فراهان، خنداب و کمیجان سفر کرد و ضمن بهره برداری از چند طرح بهداشتی و درمانی به مراکز درمانی این شهرستان ها سرکشی کرد.
بازدید از بیمارستان ولیعصر (عج) اراک و دیدار با نمایده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های این سفر بود.
6992/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.