رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در حاشیه این بازدید گفت: بیمارستان ولیعصر اراک به عنوان تنها مرکز تخصصی حوادث و ترومای استان مرکزی فعالیت دارد که به دلیل پراکندگی امکانات در سطح و قدمت زیاد بنای ساختمانی با مشکلات متعددی مهراه است.
دکتر حسن طاهراحمدی افزود: طرح نوسازی این بیمارستا 12 سال پیش کلید خورده بود که با فعالیت دولت تدبیر و امید به عنوان طرح اولویت دار حوزه سلامت در دستور کار قرار گرفت و آهنگ عملیات اجرایی آن تندتر شد.
وی توضیح داد: طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار از ابتدای شهریور ماه پارسال آغاز شده است و زمان بندی 27 ماهه برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در فضایی به وسعت 45 هزار مترمربع و در 13 طبقه در حال انجام است که تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با توجه به نیاز کلانشهر اراک، طرح 320 تختخوابی مصوب بیمارستان به 480 تخت افزایش یافت.
دکتر طاهر احمدی عنوان کرد: اعتبار این طرح از منابع ملی تامین شده و تاکنون برای ساخت آن هزار و ٤٠٠ میلیارد ریال هزینه شده است و یکهزار میلیون ریال برای آن تخصیص یافته است.
وی عنوان کرد: طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر(عج) در حال حاضر از نظر پیشرفت کار پیش تر از زمانبندی تعیین شده است و تلاش بر این است که بهره برداری از بخش A و B آن تا پایان سال جاری محقق شود.
طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر اراک تا آدرماه ماه سال ٩٧ پایان و بیمارستان به بهره برداری می رسد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه یکشنبه سفر دو روزه خود را به استان مرکزی اغاز کرد و در شهرستان های دلیجان و محلات حضور یافت.
بازدید از مراکز درمانی شهرستان های فراهان، کمیجان و خنداب و افتتاح چند طرح درمانی، بهره برداری از بیمارستان خصوصی فوق تخصصی سینا در اراک، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و سرکشی به مراکز بیمارستانی این کلانشهر از دیگر برنامه های سفر قاضی زاده هاشمی به استان مرکزی است.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم چهار سفر به استان مرکزی داشته است.
6013/6992/خبرنگار:آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.