به گزارش ایرنا، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در جریان بازدید از بیمارستان فرهنگ خسروانی فراهان، افزود: گره گشایی از دغدغه کمبود پزشک متخصص در کشور در گرو همکاری و مساعدت تنگاتنگ مجلس شورای اسلامی و دولت است.
وی اظهار کرد: شمار دانش آموختگان حوزه پزشکی درطول سال در برخی رشته ها 60 نفر است در حالی که 450 شهر نیازمند نیروی تامین کادر بهداشتی و درمانی هستند و به منظور جبران این کاستی ها و تامین نیروهای مورد نیاز در مراکز درمانی ظرفیت پذیرش نیروهای پزشک به سه هزار نفر افزایش یافته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه هشت هزار نفر برای تحصیل در امور پزشکی وارد مراکز آموزشی و علمی می شوند که این افراد باید دوره 6 ساله را بگذرانند تا فارغ التحصیل شوند و بعد وارد شرایط تحصیل در رده تخصص را بیابند.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود:تامین متخصصان اصلی در همه شهرها امکانپذیر نیست و فقط می توان برخی رشته های را تامین کرد و نیاز است برای بهبود شاخص های این حوزه هدفگذاری های آموزشی با جدیت دنبال شود.
وی گفت: سال ها است که نیروی انسانی پزشک از خارج وارد کشور نشده است و اگر تشماری از متخصصان به خارج رفته اند با خواست متقاضی بوده است.
وی اظهار کرد: دستیابی به توسعه فضای آموزشی رابطه مستقیم با ساخت بیمارستان های آموزشی دارد و در دوراهی اخلاقی و تعصب ملی باید به گونه ای عمل شود تا هم جواب مردم برای نیازهای درمان تخصصی به بهترین شکل داده شود و هم از سوی ورود برخی متخصصان در برخی رشته ها خارج از جغرافیایی ایران جلوگیری شود چرا که رشد حوزه اموزش پزشکی سرمایه است.
وی در ادامه افزود: سیاست های توسعه ای در افزایش رشته های تخصصی پزشکی نیاز به کمک و همراهی بخش های برنامه ریز و اثرگذار در سطح کلان دارد و تنها با این سیاست می توان زنجیره درمانی را با بدنه نیروی انسانی توانمند تقویت کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود همه کاستی ها و مسائل حوزه سلامت کشور برای تامین تجهیزات و توسعه فضا به برخی مراکز درمانی استان مرکزی قول هایی داده شده که تا 3 و 4 ماه آینده عملیاتی می شود.
هاشمی گفت:همراهی خیران سلامت در تکمیل طرح های درمانی سرمایه ارزشمندی است که نمونه های به بار نشسته آن در در شهرستان های خنداب، کمیجان و فراهان وجود دارد و وزارت بهداشت و درمان خود را مکلف می داند در حوزه تامین تجهیزات و نیروی انسانی همراهی لازم را داشته باشد.
وی اظهار کرد: بخشی از تجهیزات در خنداب و فراهان و جود دارد اما در کمیجان نیازبه فضای فیزیکی بیمارستانی است و مسئله ای که در این میان است تامین نیروی تخصصی برای شهرهای پرجمعیت 30 هزار و 50 هزار نفری است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سفر دو روزه خود را شامگاه یکشنبه با سفر به شهرستان های دلیجان و محلات آغاز کرد.
بازدید و افتتاح چند طرح در شهرستان های کمیجان، خنداب و فراهان، بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی خصوصی سینا در اراک، بازدید از طرح نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از دیگر برنامه های سفر دو روزه قاضی زاده هاشمی به این استان بود.
/6013/6991/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.