در این بیانیه که نسخه ای از آن روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: مسئله عفاف و حجاب دارای اهمیت ویژه‌ای در جوامع اسلامی است و سهل‌انگاری در حفظ آن عواقب جبران ناپذیری در تحکیم بنیان خانواده‌ها و جامعه اسلامی دارد.
بیانیه می افزاید: بر اساس آموزه های قرآن کریم حفظ عفاف و حجاب و زمینه سازی برای اشاعه اخلاق و منش اسلامی در جامعه وظیفه ای عمومی از سطوح عالی حکومتی تا مردم عادی است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بی توجهی به عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به معنای از بین رفتن غیرت دینی و انقلابی است و این هدفی است که دشمنان در پی آن هستند.
در ادامه این بیانیه آمده است: آحاد جامعه ایران اسلامی باید تلاش کنند تا حفظ حجاب و عفاف را در محیط خانواده خود نهادینه کنند چرا که در صورت سلامت خانواده جامعه نیز به تبعیت از آن به سمت و سوی اخلاق ایرانی و اسلامی حرکت می کند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هفته عفاف و حجاب امسال را در حالی گرامی می داریم که ورود جهادی به امر فرهنگ یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در آن بوده است و در همین راستا قشر بسیج جامعه زنان استان مرکزی از تمامی مسئولان ذی‌ربط، متولیان فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی‌، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و نیز دستگاه‌های قضایی و انتظامی، خواهان ساماندهی وضعیت حجاب و برخورد با جرائم مشهود و هنجارشکنان است.
در ادامه این بیانیه آمده است: استفاده از ظرفیت‌ها، فضا سازی و تبلیغات محیطی، فضای مجازی، مسابقات فرهنگی و هنری، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه‌های مد و لباس اسلامی و برخورد با قاچاق لباس، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره دینی و تبیین اهمیت و آثار این مهم، شهدای حجاب و وقایعی نظیر واقعه مسجد گوهرشاد جهت آگاهی و ترغیب جوانان و اقشار مختاف برای گرایش به این امر مهم از مطالبات قشر بسیج جامعه زنان استان مرکزی است تا علاج واقعه قبل از وقوع گردد و حجاب، این میراث خون شهدا در جامعه ارج نهاده شود.
روز 21 تیرماه هر سال، یادآور قیام تاریخی مردم مشهد در مقابله با طرح استعماری کشف حجاب رضاخان است.
17 تا 21 تیرماه با عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.