به گزارش ایرنا، سعید فائض پور روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: سه هزار و 35 فرصت شغلی روستایی در نقاط مختلف این استان در سال گذشته با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال ایجاد شد.
وی ادامه داد: ایجاد 2 هزار و 720 فرصت شغلی روستایی از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به استانداری مرکزی پارسال ابلاغ شد که با همکاری دستگاه های اجرایی سه هزار و 35 فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد شد.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری استان مرکزی اظهار کرد: طرح های اشتغالزایی استان مرکزی از سوی استانداری، ادارات کل بنیاد شهید، بهزیستی، کمیته امام خمینی(ره)و بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی فرصت سازی شده است.
وی اظهار کرد: این طرح ها در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و بازرگانی، کارگاه های صنعتی خانگی و طرح های دامداری و مرغداری است که در کمیته استانی کارشناسی و مصوب و گزارش مصوبات به معاونت روستایی ریاست جمهوری نیز ارائه شد.
فائض پور اضافه کرد: مشارکت مردم برای راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است که در استان مرکزی با ترسیم نقشه راه هدفمند جریان دارد.
وی گفت: امسال نیز سه هزار فرصت شغلی از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اعتباری بالغ بر 460 میلیارد ریال به استان مرکزی ابلاغ شده است.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری استان مرکزی افزود: هشت دستگاه اجرایی در اشتغالزایی روستایی امسال در استان مرکزی با مدیریت اداره کل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری مشارکت دارند که بر این اساس کمیته امداد امام خمینی(ره) یک هزار و 10 فرصت شغلی، بسیج سازندگی یک هزار و 15 فرصت شغلی، بنیاد شهید و امور ایثار گران 25 فرصت شغلی، سازمان امور عشایر 18 فرصت شغلی، راهداری و حمل و نقل 94 فرصت شغلی و اداره کل بهزیستی استان نیز 321 فرصت شعلی ایجاد می کنند.
وی اظهار کرد: پست بانک و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ارائه تسهیلات و تایید طرح های اشتغالزایی در برنامه ریزی اشتغالزایی روستایی استان مرکزی مشارکت دارند.
فائض پور تاکید کرد: علاوه بر سه هزار فرصت شغلی هدفگذاری شده، ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مسکن و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با اجرای طرح های گردشگری، ساخت و ساز و حمایت از صنایع روستایی نقش موثری در ایجاد اشتغال در روستاهای استان دارند.
وی ادامه داد: 60 روستای برخوردار در نقاط مختلف استان مرکزی شناسایی شده و حمایت از صنایع دستی این روستاها در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: فرصت های شغلی روستایی برای مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی، تسهیل و تشویق همکاری های جمعی، بالا بردن درآمد روستائیان و بهرمندی از نقش طبقات کم درآمد و متوسط در شکوفایی اقتصادی، اشتغال و بهره وری جمعیت روستایی انجام می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت دولت روحانی تا پایان سال 95 بیش از سه هزار و 720 میلیارد ریال اعتبار به حساب دهیاری های استان مرکزی تزریق شد که 20 درصد از این اعتبار برای طرح اشتغالزایی و مابقی برای طرح های عمرانی هزینه شده است.
فائض پرو بیان کرد: از اعتبار اشتغالزایی روستایی حدود 700 میلیارد ریال باقی مانده که این مهم به طرح های اشتغالزایی زود بازده روستایی تخصیص داده می شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره ملی اقتصاد و فرهنگ از نهم تا 13 مرداد ماه سال جاری در اراک مرکز استان مرکزی خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های روستایی نقاط مختلف کشور برگزار می شود که تا کنون هفت استان کشور برای حضور در این رویداد ملی اعلام آمادگی کرده اند.
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای اسلامی استانداری استان مرکزی در خصوص شرکت های تعاونی دهیاری های استان نیز گفت: 23 شرکت تعاونی در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد تنها شرکت های تعاونی بخش زالیان شازند، بخش مرکزی ساوه و بخش مرکزی تفرش فعالیت اقتصادی دارند و مابقی به طور رسمی تعطیل هستند.
وی اضافه کرد: با برگزاری نشست های تخصصی با فرماندران، بخشداران و دهیاران راه اندازی شرکت های تعاونی دهیاری ها در دستور کار قرار گرفته است چرا که راه اندازی این مهم نیز می تواند یک گام اساسی در راستای اشتغالزایی روستای باشد.
فائض پور تاکید کرد: پیشرفت و بالندگی روستاها پایه و اساس توسعه پایدار در جامعه است که این مهم نیز تنها با اشتغالزایی و برنامه ریزی برای کسب درآمد روستانشینان محقق می شود بنابراین بخشداران و دهیاران باید این رویکرد را جدی گرفته و در اولویت کارهای خود قرار دهند.
752 روستا از یک هزار و 210 روستای دارای سکنه در استان مرکزی دارای دهیاری هستند و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی برخوردارند.
107 نفر از دهیاران استان مرکزی زن و مابقی مرد هستند.
3017/6013/خبرنگار:مصطفی مجللی ***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.