محمدرضا منصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: شامگاه گذشته مجمع نمایندگان استان مرکزی و استاندار مرکزی نشستی پربار با دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار کرد و همه مشکلات اصلی استان به صورت مکتوب با امضای هفت نماینده استان (سید مهدی مقدسی، علی اکبر کریمی، علی ابراهیمی، محمد ابراهیم رضایی، علیرضا سلیمی، محمد حسینی و محمدرضا منصوری) و استاندار مرکزی ارائه شد.
وی تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت صنعتی و اقتصادی قابل قبولی در کشور دارد و توجه به این ظرفیت های می تواند رونق تولید و رشد اقتصادی بالایی را در پی داشته باشند به همین دلیل تنگناهای موجود در قالب نامه ای مکتوب ارائه شد.
منصوری گفت: مزیت های اقتصادی و صنعتی استان مرکزی، ظرفیت های شاخصی است که در حال حاضر به واسطه واگذاری نامناسب اصل 44 و چالش های مدیریتی برخی از صنایع بزرگ استان دچار مشکلات و مسائل کارگری شده است.
وی ادامه داد: تنگناها و چالش های پنج صنعت بزرگ استان مرکزی (هپکو، آذرآب، واگن پارس، ماشین سازی، کمباین سازی و آونگان) به معاون اول رئیس جمهوری منتقل شد و با پیشنهاد وی مقرر شد که نارسایی های این صنایع در جلسه ای اقتصادی مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در کنار مسائل اقتصادی و صنعتی چالش های اجتماعی استان همچون وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم و مسئولان استان بررسی و مقرر شد که در سفر هفته آینده وزیر به بهداشت به استان مرکزی و اراک همه این موارد با کار کارشناسی دقیق واکاوی شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به طرح موضوعاتی از جمله وضعیت راه ها، منابع آبی، احداث محورهای جدید به ویژه امکان حمل و نقل ریلی افزود: وضعیت منابع آبی شهرستان ها و طرح های انتقال آب نیازمند بودجه نیز منعکس شد تا تدابیر لازم برای اتمام طرح ها در دستور کار قرار گیرند.
وی اظهار کرد: در این نشست همه نمایندگان استان مرکزی به صورت مجزا مشکلات مربوط به حوزه انتخابیه خود را مطرح کردند و نامه های ارائه شده نیز با جدیت پیگیری شد.
منصوری اضافه کرد: پیگیری بخشی از مشکلات مطرح شده شهرستان های استان مرکزی به سفر وزیر نیرو و یا قائم مقام وی در هفته آینده موکول شد و با توجه به شناختی که معاون اول رئیس جمهوری از جایگاه استان مرکزی و صنعت آن دارد می توان چشم انداز مناسبی را از این نشست متصور بود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور هفت نماینده استان مرکزی در کنار یکدیگر زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات و انعکاس آن به مدیریت کلان کشور شده است و همراهی مستمر استاندار مرکزی در این زمینه می تواند بستر رشد همه جانبه استان را فراهم کند.
به گزارش ایرنا، پایدار کردن ردیف اعتباری دوخطه کردن راه آهن اراک - قم در قالب بودجه سنواتی، شروع عملیات اجرایی راه آهن اراک - خمین- گلپایگان - اصفهان با توجه به دارابودن ردیف اعتباری مستقل برای پروژه های مذکور در قانون بودجه سال 96، تامین اعتبار به میزان 900 میلیارد ریال جهت احداث آزادراه کنار گذر شمالی شهر اراک به طول 65 کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی، تامین به موقع اعتبارات برای اتمام طرح نیمه کاره بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، صدور مجوز کمیسیون ماده 23 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و احداث بیمارستان هزار تختخوابی اراک، تشکیل جلسه ای مشترک با حضور معاون اول و وزرای مربوطه جهت رفع مشکلات صنایع از جمله مواردی است که نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی در قالب نامه های مکتوب به معاون اول رئیس جمهوری ارائه کردند.
همچنین ایجاد دوخطه کردن مسیر راه آهن تهران - اراک و احداث یک خط سریع السیر از طریق تامین اعتبار مناسب از محل منابع ملی و یا فاینانس، انتزاع تعدادی از روستاهای بخش های تابعه شهرستان اراک و ایجاد بخش جدید در منطقه قره کهریز، تشکیل کارگروهی برای بررسی نحوه جبران عقب افتادگی شهر اراک در استفاده از اعتبارات دولتی برای اجرای قطار شهری و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و تامین اعتبار مناسب برای نقاط حادثه خیز در مسیر راه های اراک، خنداب - اراک به کمیجان و میلاجرد – اراک به قره کهریز و اراک به داوودآباد، پیگیری طرح های نیمه تمام در دیگر شهرستان ها در حوزه راه ، آبرسانی روستایی، ایجاد زیرساخت های لازم، استقرار ادارات در شهرستان ها، توسعه کشاورزی فراهان و گردشگری در شهرستان تفرش از طریق مسائلی بود که به صورت مکتوب با امضای هفت نماینده استان و استاندار مرکزی به معاون اول رئیس جمهوری منتقل شد.
استان مرکزی دارای هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.