به گزارش ایرنا، ابولفضل محمودی جاه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به روز رسانی پرونده های واحدهای صنفی شهرستان نیز از دیگر اقدامات در سال جاری است.
وی بیان کرد: شمار شکایات ارائه شده امساتل در خصوص اصناف شهرستان 18 مورد است که به صورت حضوری و مراجعه به اتاق اصناف شهرستان ارائه شده است.
محمودی جاه اظهار کرد: 15 واحد صنفی فاقد پروانه کسب امسال در فراهان شناسایی شد و ارزش ریالی جریمه ها که توسط خود اصناف شهرستان شناسایی و به تعزیرات حکومتی گزارش شدپنج میلیون و 300 هزار ریال است.
رئیس اتاق اصناف شهرستان فراهان، درج نشدن قیمت کالا و خدمات، ممانعت از ارائه فاکتور، کم فروشی در خبازی ها و گران فروشی را از جمله تخلفات مشترک اصناف شهرستان فراهان عنوان کرد.
محمودی جاه تصریح کرد:برگزاری کلاس های آموزشی، احکام تجارت، قانون نظام صنفی، قوانین مالیاتی، اداره کار برای صنوف، برگزاری کلاس های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با همکاری بسیج اصناف، مهر و موم واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و تصویب قیمت های نظارتی در کمیسیون نظارت شهرستان از اقدامات برنامه ای امسال است.
وی اظهار کرد: 2 هزار و 237 مورد بازرسی از اصناف فراهان از سال گذشته تاکنون انجام شده که487 مورد در بهار امسال بوده است.
محمودی جاه گفت: ضرورت بحث تشکیل بسیج تخصصی در اتاق اصناف در دستور کار قرار دارد که در صورت تحقق این مهم بسیج سازندگی می توانند کمک های زیادی در حمایت از تولیدات داخلی را داشته باشد.
وی بیان کرد: اتاق اصناف شهرستان در ایجاد بازار فروش در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد و در نشست هایی که با مسئولان تشکیل شده قرار است که طرح حمایت از واحدهای تولیدی صنفی در دستور کار قرار گیرد.
محمودی جاه اظهار کرد: رکود بازار و وجود فروشندگان سیار در فراهان علاوه بر زشت کردن منظر شهری، مزاحمت هایی برای صنوف دارد و از جمله مشکلاتی است که اتاق اصناف شهرستان با آن مواجه است و مقرر شده در نشست هایی این مشکلات بررسی و در راستای حل این مشکلات راه حل های کاربردی ارائه شود.
وی عنوان کرد: رکود بیشترین دلیل ابطال پروانه های کسب و تعطیلی واحدهای صنفی در سال گذشته است که عدم وجود نقدینگی در جامعه عامل این معضل است و بر همین اساس می طلبد این موضوع در دستور کار مسئولان ذی ربط قرار گیرد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان فراهان خاطر نشان کرد: تخصیص تسهیلات کم بهره یا بدون بهره به واحدهای خرد تولیدی توسط دولت نیز از دیگر راه حل های اساسی در راستای حل مشکلات این بخش است.
محمودی جاه تصریح کرد: 86 گشت مشترک نیز از سال گذشته تاکنون با همکاری اداره صنعت، معدن، تجارت، بهداشت و درمان، اداره نظارت بر اماکن عمومی و فرمانداری انجام شده است.
فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.