به گزارش ایرنا، هیات ارمنی با همراهی تنی چند از تجار و بازرگانان ارمنی و آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان و دستیار اول، دستیار دوم و وابسته فرهنگی سفارت ارمنستان از ظرفیت های اقتصادی شهرستان های ساوه و زرندیه بازدید کردند.
این هیات در راستای سفر به شهرستان ساوه از شرکت آلوم پارس، کیش چیپس، عالیفرد ( سن ایچ)، آبمیوه ژینو کارا آوه، گلخانه های آوه و منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه و دو واحد صنعتی شهرستان زرندیه بازدید کردند.
فرماندار شهرستان ساوه در حاشیه بازدید این هیات ارمنی از بخش های مختلف اقتصادی این شهرستان گفت: شهرستان ساوه از ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی برای سرمایه گذاری خارجی برخوردار است.
محمد بهاروند افزود: امید است در راستای این سفر ارتباطات اقتصادی بین شهرستان ساوه و کشور ارمنستان برقرار شود.
معاون استاندار مرکزی ادامه داد: استقرار شهرک سرمایه گذاری خارجی در ساوه فرصت مناسبی برای افزایش سطح همکارهای مشترک تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه است و ساوه به عنوان نگین اقتصادی استان مرکزی آماده فراهم کردن زیرساخت های لازم است.
فرماندار شهرستان ساوه افزود: شهر صنعتی کاوه به عنوان یکی از باسابقه ترین شهرهای صنعتی کشور با برخورداری بیش از 500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ نقش بسزایی در ایجاد ارزش افزوده اقتصادی کشور و استان مرکزی دارد.
سفیر ارمنستان درایران در حاشیه این بازدیدها گفت: هدف از این سفر بررسی زمینه های سرمایه گذاری مشترک و بهره وری از تجربیات ایران در بحث تولیدات مواد غذایی است.
آرتاشس تومانیان بیان کرد: همکاری های مشترک تجاری ایران و ارمنستان آینده درخشانی دارد و این دو کشور در راستای همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی سابقه دیرینه دارند.
فرماندار زرندیه نیز گفت: بازدید از توانمندی های تجاری در ایجاد روابط اقتصادی بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور ارمنستان موثر است و بی شک این کشور می تواند از تجربیات تولید کنندگان ایرانی بهره مند شود.
جعفر نخستین تصریح کرد: حضور سفرای کشورهای مختلف در برنامه اقتصادی و سرمایه گذاری استان مرکزی پیش بینی شده است
شهرستان زرندیه با مرکز شهر مامونیه و جمیعت 64هزار نفر قطب صنعتی و کشاورزی استان مرکزی محسوب می شود که دراین شهرستان حدود 400 واحد تولیدی کوچک و بزرگ فعالیت دارند و 3شهرک صنعتی مامونیه، پرندک و زاویه در آن فعال است.
شرکت آلوم پارس در زمینه تولید کویل، ورق و فویل آلومینیوم فعالیت دارد و از سال 1353 فعالیت خود را در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه آغاز کرده، هم اکنون دارای 700 نفر نیرو است و به طور میانگین ماهانه بیش از یک هزار و 700 تن محصول تولید می کند.
کیش چیپس (مزمز) در شهرک صنعتی کاوه مستقر است و در زمینه تولید چیپس، آجیل و اسنک فعالیت دارد.
واحد تولیدی صنعتی عالیفرد (سن ایچ) نیز در سال 1357 در شهر صنعتی کاوه ایجاد شده و در زمینه تولید انواع کنسانتره میوه، شربت و آبمیوه فعالیت دارد.
شرکت ژینو کارا آوه در سال 1389 به منظور کشت گیاه آلوورا و تولید انواع نوشیدنی و محصولات بهداشتی در مسیر اتوبان ساوه - سلفچگان ایجاد شده است.
شهرک گلخانه ای آوه نیز در فضایی به مساحت یکصد هکتار، شامل 150 قطعه پنج هزار متری ایجاد شده و در این شهرک انواع صیفی جات، گل های رز هلندی، لیلیوم، توت فرنگی، آلوورا و گیاهان دارویی کشت می شود.
منطقه ویژه اقتصادی کاوه در 10 کیلومتری شهر ساوه واقع شده است.
شهرستان ساوه به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و صنعتی بیش از 290 هزار نفر جمعیت دارد.
3005/3075/4896/خبرنگار: معصومه صفری- حمید فرقانی ***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.