علی میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: برگزاری هفته فرهنگی اقدامی موثر و مفید در راستای معرفی ظرفیت و پتانسیل های مختلف شهرستان و تقویت همگرایی در این خطه است.
وی افزود: هفته فرهنگی درتفرش فرصت مغتنمی در ارائه ظرفیت های مغفول این شهرستان است که باید به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده مسیر رشد آن ها دنبال شود.
میرزایی یادآور شد: تفرش در حوزه صنایع دستی و نخبگان فرهنگی ظرفیتی قوی دارد و به منظور تقویت صنعت گردشگری و پیوست آن ها با راهبردهای اقتصاد مقاومتی معرفی این داشته ها امری با اهمیت است.
وی تاکید کرد: نخستین هفته فرهنگی تفرش سال گذشته برگزار شد که تجربه ای قابل قبول بود و امسال بنا بر این است که به صورت هدفمند برمبنای شاخص های توسعه ای این شهرستان در شهریور ماه هفته فرهنگی برگزار شود.
فرماندار تفرش ادامه داد: براساس تصمیمات و زمان بندی تعیین شده، هفته فرهنگی تفرش یازدهم تا هفدهم شهریور ماه برگزار می شود و رویکرد اصلی آن معرفی ظرفیت های گردشگری، مذهبی، فرهنگی و معنوی است.
وی تصریح کرد: تفرش به مهد مفاخر و مشاهیر بزرگ شهرت دارد و هفته فرهنگی فرصت مناسبی برای بزرگداشت این شخصیت هاست.
میرزایی یادآور شد: پیوست های برنامه ای در این هفته با موضوعات مهارت آموزی، تقویت نشاط و همبستگی ارتباطی، مهارت های زندگی و آمیختن مقوله فرهنگی و اقتصادی طراحی شده که خواسته اصلی دولت است.
فرماندار تفرش، تکریم امامزاده محمد (ع) جد مقام معظم رهبری، تقویت انسجام وهمبستگی اجتماعی وارتقای شاخص های سرمایه اجتماعی، ایجاد جریان فرهنگی درشهرستان وشناسایی ظرفیت های فرهنگی مناطق، استفاده ازظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، همسوکردن فعالیت های فرهنگی، تمرکززدایی ومعطوف نمودن نگاه ها به سوی شهرستان ها، بالابردن مشارکت اجتماعی و تقویت همگرایی اجتماعی و فرهنگی مناطق را اهداف در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی تفرش عنوان کرد.
میرزایی با تاکید بر جلب مشارکت مردمی و تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی در بین شهروندان، عنوان کرد: باید درک درستی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه حاصل شود تا به واسطه آن رویکرد درستی برای ارتقای شاخص های فرهنگی پیگیری شود و این رویکرد درست می تواند انگیزه فعالان اجتماعی و فرهنگی را برای پیگیری اهداف در پی داشته باشد.
فرماندار تفرش، ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و دینی، اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت هویت ملی و دینی درجوانان، توجه به حقوق شهروندی، تحکیم نهاد خانواده، قانون گرایی و انضباط اجتماعی، کار آفرینی، بهره وری و ارتقای فرهنگ کار را از جمله سرفصل ها و اهداف برنامه های در نظر گرفته شده ویژه هفته فرهنگی تفرش دانست.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفر در فاصله 85 کیلومتری از اراک واقع شده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.